מחאת החד-הוריות: תלונה למשטרה נגד קשת ויוצרי "רמזור"

ארגון "הקול הנשי" הגיש תלונה למשטרה נגד קשת ותסריטאי "רמזור" רן שריג בטענה להסתה, לאחר שבאחת התוכניות כונו אימהות חד-הוריות "שרמוטות" ■ קשת בתגובה: "מדובר בתלונת-שווא שנובעת ממחול שדים"

ארגון "הקול הנשי", המרכז מאות אימהות חד-הוריות, הגיש היום (ה') תלונה למשטרה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת ותסריטאי התוכנית "רמזור" רן שריג, בטענה להסתה, וזאת בגין דברים בוטים שנאמרו במסגרת התוכנית ששודרה ביום חמישי שעבר.

בובה לוי, מנהלת שותפה בארגון "הקול הנשי", הגישה את התלונה בשמה ובשם חברות הקבוצה. לדבריה, "בשלב הבא נדרוש מהרשות השנייה להורות על הורדת התוכנית ולחילופין להפסיק את עבודתו של שריג, אשר מודה כי הוא פועל כדי לקדם את האג'נדה האישית שלו כאב גרוש".

במסגרת התלונה הגישה לוי כתבות וצילומי מסכים מרשת הפייסבוק של שריג, בהם הוא מודה, לכאורה, כי מדובר במהלך מחושב של רדיפה על רקע אישי של מגזר האימהות החד-הוריות בישראל.

"קרא לנו שרמוטות"

כפי שפורסם ב"גלובס", קבוצה של אימהות חד-הוריות פנו השבוע לרשות השנייה בתלונה נגד התוכנית הקומית של אדיר מילר המשודרת על-ידי קשת, זאת לאחר שבאחת התוכניות כונו אימהות חד-הוריות בכינוי הגנאי "שרמוטות". הנשים, שפנו באמצעות עמותת "ידיד", דרשו מהפקת התוכנית התנצלות פומבית.

בפניה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, כתבו מנהלות קבוצת "הקול הנשי" כנגד מילר ושריג כי "בתוכנית האחרונה עברתם את גבולות הטעם הטוב גם במסגרת של תוכנית סאטירית והגנת חופש הביטוי. העובדה כי בחרתם לכנות את ציבור האימהות החד-הוריות בישראל בשם הגנאי 'שרמוטות' מהווה הסתה לאלימות, דבר שאיננו יכולות להשלים איתו.

"הנשים הגרושות/החד-הוריות נאבקות על בסיס יומי בסטיגמות שיש עליהן. לבוא ולומר בפריים-טיים, כשנוער צופה (ביניהם גם הילדים שלנו), משפטים שכאלה זה כבר עבר את גבול הסאטירה. זו סטירת לחי מצלצלת במי שעובדות שעות ארוכות כדי לפרנס את ילדיהן בכבוד".

אל נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה הגיעו כ-10 תלונות, אולם לדברי המתלוננות, הן מייצגות מאות נשים נוספות.

"האם כותבי התוכנית מבינים את המשמעות של המשפטים שהם אומרים שם, ודרך ההומור זה מחלחל לתודעה", נכתב. "מחר יבוא ילד ויאמר לילד שלי 'אמא שלך שמרמוטה', הילד שלי ישאל למה, והתשובה שהוא יקבל היא - כי היא גרושה.

"אנו דורשות שכותבי הסדרה אדיר מילר ורן שריג יתנצלו בפני האימהות החד-הוריות/גרושות כבר בתוכנית הבאה. אם לא תשודר ההתנצלות, ולא תיפסק ההסתה בתוכנית, אנו מתכוונות להגיש תלונות במשטרה על הסתה וקובלנה על הוצאת לשון הרע, כמו גם תביעות אזרחיות נגד האחראים".

נציב התלונות רגב מסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה, וכי הוא פנה לזכיין לקבל את תגובתו. "אני נגד פגיעה מכל סוג שהיא בכל אוכלוסייה, ובפרט באוכלוסיות מוחלשות, גם אם מדובר בהומור", הוסיף רגב.

"תלונת-שווא"

מהפקת "רמזור" נמסר כי "'רמזור' היא תוכנית קומית, המבוססת על הקצנת סיטואציות מוכרות מהשיח הישראלי היומיומי. 'רמזור' נוגעת בכולם - גברים, נשים, רווקים, הורים, נשואים וגרושים, וכן בגופים כגון בנקים, קופות-חולים ועוד. אנו מתנצלים בפני מי מאוכלוסיות אלה שנפגע, לא הייתה כל כוונה כזו".

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בתלונת-שווא שנובעת ממחול שדים. 'רמזור' היא קומדיה חברתית אהודה שצוחקת על כולם ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, כפי שנאמר כבר בהקשר זה, אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מאמירה כלשהי בתכנית".