רבעון קשה לקסטרו: הרווח התפעולי צנח ב-97.6% ברבעון

‎הסתכם ב-500 אלף שקל בלבד ברבעון ■ האקלים החם ששרר ברבעון הראשון והעלייה בהוצאות המכירה והשיווק הביאו להרעה בביצועי רשת האופנה

כניסתה של קסטרו לתחום אופנת הילדים סייעה לה בשורה העליונה, אבל האקלים החם ששרר ברבעון והעלייה בהוצאות המכירה והשיווק הביאו בסופו של דבר להרעה קשה בביצועים, ורשת האופנה רשמה צניחה חדה ברווחים - כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון 2014.

רשת קסטרו היא בעלת מותג האופנה הגדול בישראל, וכל פעילותה מרוכזת במותג קסטרו הנמכר ב-122 חנויות הרשת. אשתקד מתחה הרשת את המותג גם לתחום אופנת הילדים עם תת-המותג קסטרו KIDS, הנמכר ב-8 חנויות עצמאיות וב-40 נקודות מכירה נוספות הפועלות בתוך סניפי מותג האופנה.

ההתרחבות, שכללה גם פתיחת שני סניפים חדשים ברבעון, סייעה לקסטרו לשמר את רמת המכירות, למרות עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני, בעוד שאשתקד הוא חל ברבעון הראשון. מכירות קסטרו צמחו ברבעון ב-0.4% והסתכמו ב-197.7 מיליון שקל.

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת, קסטרו רשמה ירידה במכירות חנויות זהות בשל עיתוי הפסח. "אני שמח שבכל זאת הצלחנו להראות את אותה רמת הכנסות. היה רבעון לא פשוט בהיבט של החורף. בינואר-פברואר היינו צריכים למכור את המלאי החורפי, ועשינו זאת בהנחות ניכרות. בנוסף, 5 חנויות נסגרו ברבעון למשך כחודש לרגל שיפוצים", אומר רוטר.

הרווח הגולמי של קסטרו הסתכם ב-108.2 מיליון שקל, ושיעורו ירד מ-58.8% ל-54.7%. הרווח התפעולי של קסטרו צנח ברבעון הראשון של השנה ב-97.6% והסתכם ב-500 אלף שקל בלבד. במקביל, שיעור הרווח התפעולי ירד ל-0.25% מהמכירות, לעומת שיעור של 10.5% ברבעון המקביל אשתקד.

את השורה התחתונה חתמה קסטרו עם צניחה של 83% ברווח הנקי שהסתכם ב-2.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

- אתם סובלים מקניבליזציה?

רוטר: "בוודאי שיש קניבליזציה, אבל לא אנחנו עושים אותה אלא היזמים שפותחים מתחמים חדשים. הפגיעה הכי קשה היא בקניון הנגב בבאר-שבע, שבו אנחנו מרגישים חזק את הקניבליזציה. בנתניה, למשל, היה נכון לנו לפתוח בקניון עיר ימים כי הוא משתפר, אך אין ספק שהוא פגע במיקומים קודמים שבחלקם גם אנחנו נמצאים. בסך-הכול הצלחנו בשנים האחרונות לשמור פחות או יותר על המכירות בחנויות זהות. השאלה היא האם הביקושים בשוק יישארו אותו דבר".

- עד כמה הירידה בשער הדולר מיתנה את השחיקה שלכם?

"ברבעון הראשון אשתקד הדולר היה סביב 3.6 שקלים, והיום הוא סביב 3.45 שקלים, אז זה קצת עזר. מצד שני דאגו לקחת את זה מלמעלה, עם העלאת המע"מ".

בשנה הבאה תשיק קסטרו רשת איפור חדשה למותג Yves Rocher שקסטרו קיבלה את הזיכיון אליו.

קסטרו
 קסטרו