מיני מבחן: דוקאטי מולטיסטראדה - אופנוע חזק ומשוכלל

המולטיסטראדה הצליח לטפס עוד כמה שלבים בסולם הצפוף של המצוינות, וזה לא פשוט ■ מדובר באופנוע חזק, טכנולוגי, וגם לא זול

המולטיסטראדה של דוקאטי הוא אופנוע עם אופי מיוחד. את זה אנחנו אמנם כבר מכירים מהדור הראשון שלו, אך בדורו השני מבציר 2014 הכניסו מהנדסי דוקאטי לאישיות הזו טכנולוגיה ושינויים שלקחו את המונח רכיבת VIP למחוזות חדשים. מסתבר שגם מוצר כל כך טוב אפשר לשדרג משמעותית.

השינוי מתבטא בשלושה היבטים עיקריים: בולמים, מנוע ובלמים. במילים אחרות, אופנוע שונה לחלוטין. ההבדל המשמעותי ביותר הוא הבולמים. בדוקאטי קוראים למערכת הזו סקאיי הוק (skyhook suspension), שבאה לשמור על הרוכב כמה שיותר "מנותק" משיבושי הכביש, ומצד שני לייצר העברת כוח ופידבק בצורה הטובה ביותר, הודות למערכת מתלים אלקטרוניים אקטיביים של זאקס בקוטר 48 מ"מ (בדור הקודם היו מתלים ידניים של הולינס) המתקשרים עם הכביש הודות לשני חיישנים עיקריים - חיישני תאוצה קווית של הבולמים ומצב מצערת. התוצאה היא אופנוע שנדבק לכביש גם כשהרכיבה הופכת לטכנית (שם הוא פורח במלוא הדרו), ובעיקר כשיד ימין הופכת כבדה על המצערת.

מנוע האל טווין הענק זכה לשני עדכונים: שינוי במיקומי המזרקים והוספת פלאג לכל בוכנה. המהלך נועד בעיקר לייצר רכיבה חלקה במהירות נמוכה בתוך העיר. מנוע המולטי לא נולד לרכיבה עירונית, ולמרות הישיבה הזקופה ותחושת הקלילות שהוא משרה, המנוע זועק "בוא נצא כבר מהפקקים".

ואכן, לא מטעמים עירוניים התכנסנו. עם הירידה לנתיבי איילון, ברגע ש-150 כוחות הסוס מתנפלים על האספלט, נשכחים פטפוטי העיר. המושב מעגן את הישבן לאופנוע, והצליל שמפיק המנוע הוא משכר וחודר עצמות, חוויה על חושית (זה לפני שידרוג לאגזוז משופר).

מי שאמון על עצירת כל האושר הזה היא מערכת הבלימה של ברמבו האיטלקית, שעושה זאת עם שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים עם קליפרים רדיאליים, דיסק אחורי בקוטר 245 מ"מ ומערכת ABS מתכווננת. אותה מערכת מתמרנת בלחיצת כפתור בין התערבות מלאה ועד ניתוק מוחלט. המולטיסטראדה מצויד בארבעה מצבי רכיבה, ספורט, תיור, אינדורו ועירוני. כל אחד ממצבי הרכיבה מספק התערבות שונה של הבקרות וכך גם ריסון כוחות הסוס ל-100 במצב רכיבה עירוני ואינדורו. מצב הרכיבה ניתן להתאמה אישית. אנחנו רכבנו עם ברירת המחדל של היצרן וזה בהחלט סיפק את הסחורה.

מה לא אהבנו? את מיקום ג'ק באמצע (ניתן להסרה) המפריע בכף הרגל בתנוחת רכיבה "קרבית", את מיכל הדלק הקטן יחסית לאופנוע תיור גדול (20 ליטרים), ואת תיבת ההילוכים הלא חלקה שמצריכה לא פעם העברת הילוכים אגרסיבית. גם שינוי עיצובי לא יזיק.

לסיכום, המולטיסטראדה הצליח לטפס עוד כמה שלבים בסולם הצפוף של המצוינות, וזה לא פשוט. מדובר באופנוע חזק, טכנולוגי, וגם לא זול.

דוקאטי מולטי סטראדה
 דוקאטי מולטי סטראדה