חשד: בן 13.5 הטמין מטען בגן כדי לחסל עבריין

הותר לפרסום: נער מבת-ים נעצר בחשד שהניח מטען חבלה מוכן להפעלה בגן ציבורי בעיר, כדי להביא לחיסולו של עבריין ■ הבקשה למעשה, כך על-פי החשד, באה מכיוונו של אחיו השפוט למאסר עולם

ניידת משטרה שוטר דוח / צלם: תמר מצפי
ניידת משטרה שוטר דוח / צלם: תמר מצפי

היום (ד') הותר לפרסום כי נער בן 13.5 מבת-ים נעצר בחשד שהניח מטען חבלה מוכן להפעלה בגן ציבורי בעיר, כדי להביא לחיסולו של עבריין - בעקבות בקשתו של אחיו הנושא עונש של מאסר עולם.

תחילתה של הפרשה בתחילת חודש מאי, בעקבות הודעה של ילדים שמצאו את מטען החבלה שהוסתר בין העצים. שוטרי מרחב איילון שהגיעו לזירה יחד עם חבלנים, ניטרלו את המטען והוא נלקח לבדיקה. כשבוע לאחר מכן התקבל מידע במשטרה שלפיו מי שהניח את המטען הוא קטין בן 13.5, תושב העיר. הוא נעצר כבר באותו יום ומסר בחקירתו גרסאות סותרות על אופן השגת אמצעי החבלה.

במהלך התשאול התברר לחוקרים כי המטען ניתן לו באמצעות תושב רמת-גן, בעקבות בקשה של אחיו של הקטין, השפוט למאסר עולם ומסוכסך עם אדם אחר, גם הוא תושב בת-ים.

מהחקירה עלה כי הנער התבקש להניח את המטען ליד פיצוצייה השייכת ליעד החיסול, אך כשהגיע למקום פגש באשתו של האיש והתחרט ולכן, כך לדברי הנער, טמען את המטען בין השיחים. בעקבות המידע שמסר, פשטו בלשי המשטרה על הדירה שבה מתגורר החשוד שהעביר את המטען ברמת-גן - ונדהמו למצוא מעבדה לייצור מטעני חבלה. מחר יוגש נגד האיש כתב אישום.