שטראוס, פיליפס וטבע נבחרו כזכייניות לחממה הטכנולוגית

החממה של פיליפס וטבע, אינספייר הלת'קר אינוביישנס, תוקם באזור המרכז ותתמד בהשקעה בפרויקטים בתחום התרופות והמכשור הרפואי ■ החממה של שטראוס תוקם באשקלון ותפעל בתחום טכנולוגיות המזון

מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס
מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס

נבחרו שתי זכייניות חדשות לחממה הטכנולוגית. במסגרת הסבב השלישי של ההליכים התחרותיים לבחירת זכיינים חדשים לשתי חממות טכנולוגיות, נבחר המיזם המשותף של פיליפס וטבע להפעלת חממה במרכז וחברת שטראוס נבחרה להוביל חממה בתחום טכנולוגיות המזון בנפת אשקלון.

החממה של פיליפס וטבע, אינספייר הלת'קר אינוביישנס, (Inspire Healthcare Innovations Ltd), תתמקד בהשקעה בפרוייקטים בתחום התרופות והמכשור הרפואי, עם דגש גם על שילוב פלטפורמות דיגיטליות בשני התחומים הללו.

ממשרד המדען הראשי במשרד הכלכלה נמסר כי הבחירה התבססה, בין היתר, על כך שלטכנולוגיות בתחומים אלה רמת סיכון גבוהה, ולכן הן זקוקות לתמיכה רבה יותר. כמו כן נלקח בחשבון הערך המוסף שטבע ופיליפס צפויות לספק לחברות החממה. "שילוב שני גופים כמו טבע ופיליפס שבאים מדיסציפלינות שונות בתחום הרפואי, יכול להביא ערך מוסף גבוה יותר לחברות החממה", נאמר.

החממה של שטראוס, (Food-Tech Hub LP), תתמקד בהשקעות במכלול טכנולוגיות הקשורות לתחום המזון, הנותנות מענה לכל אורך "שרשרת המזון" של תחום המזון, כגון: חקלאות, חומרי גלם, תהליכי ייצור, חומרי אריזה ועוד. גם כאן מדובר בטכנולוגיות בעלות רמת סיכון גבוהה, שיכולות להנות מתמיכה טכנולוגית ועסקית של תאגיד ענק בעל ניסיון רב בתחום. תחןם זה אינו מקבל מענה מספק היום בתכנית החממות הטכנולוגיות.

בהליך התחרותי לבחירת זכיין בנפת גולן לא נבחר זכיין, ככל הנראה בשל היעדר מועמדים מתאימים. במהלך החצי שנה הקרובה צפוי הליך תחרותי נוסף בנפה זו.

זכיינים אלו מצטרפים ל-9 זכיינים שנבחרו כבר בשני הסבבים הראשונים של ההליכים התחרותיים.

באירוע השנתי של תוכנית החממות שנערך היום (ג'), נבחרו החממות והחברות המצטיינות של תוכנית החממות. חממת טרנדליינס מדיקל במשגב נבחרה לחממה הטכנולוגית המצטיינת לשנת 2013. קבוצת טרנדליינס המפעילה את החממה יוצאת בימים אלה להנפקה בבורסת טורונטו. ממשרד המדע"ר נמסר כי חממת משגב נבחרה עקב איכות המיזמים שנקלטו בה, התמיכה הצמודה שהם קיבלו ומקבלים מהקבוצה וצוות החממה, והצלחת החברות הבוגרות בגיוס השקעות פרטיות ושיתופי פעולה אסטרטגיים.

שלוש חברות סומנו כחברותה חממה המצטיינות: חברת אדוונסד ממ-טק (Advanced MemTech), בוגרת חממת טרנדליינס אגטק - מופת, המפתחת ממברנות בעלות ביצועים משופרים לטיפול במים; חברת מיטר-אססיסט (MitrAssist), בוגרת חממת טרנדליינס מדיקל - משגב, המפתחת מסתם מיטראלי תותב לטיפול בחולים באי ספיקת לב ויוטפו (YOTPO), בוגרת חממת אקספלור, המפתחת פלטפורמת חוות דעת חברתיות לאתרי מסחר מקוון.

כך, שמדובר באירוע בשליטת קבוצת טרנדליינס, שקטפה שלושה מתוך ארבעה תארים.