"פייסבוק היא כלי פרסומי משלים לקמפיינים וחסויות בטלוויזיה"

מנהלת פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני: "הסטארט-אפים המקומיים שמפרסמים לקהל הגלובלי הופכים את ישראל לשוק הרבה יותר מיוחד בעיני פייסבוק"

סופר תאני / צילום: רוני שיצר
סופר תאני / צילום: רוני שיצר

3 חודשים אחרי שהוקמה נציגות רשמית לפייסבוק בישראל, מנהלת הסניף המקומי, עדי סופר תאני, אומרת כי עיקר כובד המשקל של הפרסום בפייסבוק מקרב לקוחות ישראליים לא מגיע מחברות הענק תנובה ושטראוס אלא דווקא מעולם הסטארט-אפים.

שמות כמו פלייטיקה, גט טקסי, פלריום, וויקס ואחרים הם אלה שמניעים את כלכלת הפרסום הישראלית בפייסבוק ומייצרים את כובד המשקל העיקרי שהניע את הרשת החברתית לפתוח משרדים בארץ. הסטארט-אפים הללו שופכים כמויות גדולות של כסף בפרסום ובשיווק בפייסבוק, מתוך מטרה להגיע לקהל גלובלי נרחב ולבנות מותג בינלאומי, וזאת בשונה מעסקים מקומיים שעובדים באופן לוקאלי.

"הסגמנט הזה הוא שאולי הופך את ישראל לשוק הרבה יותר מיוחד בעיני פייסבוק לעומת מדינות אחרות בעולם. שחקני האינטרנט הגלובליים מישראל צמחו בשנים האחרונות באופן מרשים. אלה לא חברות קלאסיות שמפרסמות בפייסבוק כמו קוקה-קולה, סמסונג או נסטלה", אומרת סופר תאני.

סופר תאני כמובן אינה מתנערת מהשוק המקומי ומציינת את הדגש שהחברה שמה על עסקים קטנים ובינוניים, אך בהחלט מבליטה את חשיבות הסטארט-אפים הישראלים לפייסבוק.

"המשימה שלנו כאן זה להקים צוות שיידע לענות על הצרכים של השוק הזה. שיידע לעזור בהטמעה וביכולת של פייסבוק לתמוך בצמיחה של החברות הבינלאומיות שיוצאות מישראל ולהביא להן יותר ויותר לקוחות", היא אומרת.

הנציגות השיווקית של פייסבוק בישראל קמה על יסודותיו של הסטארט-אפ Onavo, אותו רכשה פייסבוק באוקטובר אשתקד תמורת כ-150 מיליון דולר והפכה אותו למרכז הפיתוח הראשון שלה בישראל.

"כרגע ישנם 4 עובדים קבועים שיושבים בדבלין, וחלקם יעברו למשרדים בישראל", אומרת סופר תאני. "עד סוף השנה נגייס עוד כ-6 עובדים, כשבהמשך אנחנו מתכוונים לגייס עשרות נוספים".

כיום החברות הישראליות שעובדות ישירות מול אנשי המכירות של פייסבוק נאלצים לעבוד מול נציגות שיושבת במשרדי הרשת החברתית בדבלין ובברצלונה. על אף פתיחת הנציגות הישראלית, נראה כי הפיצול בין המדינות יימשך, והנציגות תתפצל בין 3 מוקדים. "יש שילוב בין נוכחות פיזית בשטח לבין קירבה למטה החברה", אומרת סופר תאני בהקשר זה.

באשר לגודל העתידי של הנציגות הישראלית, הבהירה סופר תאני: "לא נגיע לגודל של גוגל בישראל. שיטת האופרציה של החברה היא יחסית רזה, והחברה מקפידה שלא להגדיל את האופרציה יותר מדי. אנחנו מחפשים עובדים שהם טאלנטים, מגוונים ויזמים ברוחם. נציע תנאים תחרותיים כדי לגייס אותם לפייסבוק".

סופר תאני התייחסה גם לאפשרות שהפרסום בפייסבוק יגדל על חשבון נגיסה במתחרים דיגיטליים אחרים. "אני מקווה שעוגת הפרסום תגדל. לטעמי, פייסבוק היא כלי פרסומי משלים לטלוויזיה, ויחד ניתן להביא לביצועים הרבה יותר טובים. עם זאת, טלוויזיה היא מדיה יקרה לפרסום, גם חברות גדולות לא יכולות להיות שם כל הזמן".

סופר תאני התייחסה לנושא המיסוי, לפיו חברות גלובליות כמו גוגל ופייסבוק שפועלות כיום בישראל לא משלמות מסים על הכנסות מפרסום, ואמרה כי "אנחנו פועלים מול רשויות המסים ובהתאם לחוק".

פייסבוק
 פייסבוק