גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יו"ר איגוד המזון: "הממשלה אשמה במחירי המזון הגבוהים"

איציק תמיר, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, משיב מלחמה: "מאז המחאה, המחירים לא ירדו בכלום. זרקו את הכול על היצרנים, כאילו שבעיית המחירים היא רק בגלל תעשיית המזון" ■ "ההקלות ביבוא יביאו לסגירת מפעלים קטנים"

איציק תמיר מנכל קוקה קולה  / צלם: תמר מצפי
איציק תמיר מנכל קוקה קולה / צלם: תמר מצפי

איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים יוצא במתקפה חזיתית על הממשלה ומאשים אותה במחירי המזון הגבוהים בישראל. הדוח השנתי של האיגוד שהופץ היום (ב') הוקדש כולו לשם כך. הוא מציג את הצד של התעשייה, גם אם לא באופן מדויק, ותוקף חזיתית כל יוזמה של הממשלה להורדת מחירי המזון בישראל.

"בעידן של מחירי מזון מאמירים ורגישות ציבורית לרמת החיים, חשוב לוודא כי מי ששומר על מזונו של הציבור - ידאג לא להרעיב אותו", נכתב בדוח.

בשיחה עם "גלובס" אומר יו"ר איגוד המזון ומנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל, איציק תמיר, כי "מי ששומע מה אומרים על התעשייה יכול עוד לחשוב שלא אכפת לנו משום דבר חוץ מהרווחים שלנו. המחאה נכשלה כישלון חרוץ כי היא כוונה למקום הלא הנכון. מאז המחאה, המחירים לא ירדו בכלום. זרקו את הכול על היצרנים, כאילו שכל בעיית המחירים ויוקר המחיה היא בעיית תעשיית המזון. אני מקווה שהיום כולם מבינים שזה לא כך, אלא זה משהו הרבה יותר מורכב, וחלק גדול מאוד, אם לא כל התייקרויות המזון, תלויות במעשים שלא קשורים ליצרנים אלא של הרגולטור והשלטון".

- יצרנים רבים אמרו שהם הורידו מחירים בעקבות חרם הקוטג'?

"נכון. הרבה מאוד יצרנים הורידו מחירים אחרי המחאה, אבל חודשיים-שלושה אחרי זה הגיע גל של התייקרויות של מים, חשמל, מסים, ולא עברו 3-4 חודשים עד שכל המחירים עלו חזרה, כי כל מה שהורדנו, העלו לנו בצד השני. גם היום היצרנים, לפני שהם מעלים מחיר, חושבים 9,000 פעם, אבל כשאלה התייקרויות שאי-אפשר להמשיך איתן, מעלים בהתאם".

לדברי תמיר, "אנחנו רוצים להדגיש את האחריות שלנו לעובדים, לקהילה והסביבה וגם לעצמנו - ליצרנים עצמם שעומדים תחת אמירות שליליות שרובן ככולן לא מוצדקות".

החורים שהאיגוד שכח לסתום

אין חולק כל-כך שתעשיית המזון בישראל ברוכה ומבורכת, ויש לה תרומה מהותית לכלכלה ולתעשייה בישראל. אבל באיגוד המזון מבקשים להטיל את כל בעיית יוקר המחיה על הממשלה, מתעלמים לחלוטין מתרומתה של תעשיית המזון להתייקרויות ומטילים רפש חסר תקדים על הרגולטור. בדרך שכחו באיגוד לסתום כמה חורים וליישב לא מעט סתירות שיש בדבריהם.

צודק איגוד המזון בטענתו כי המע"מ על המזון בישראל גבוה ועומד על 18% באופן גורף, בזמן שבמדינות ה-OECD נהוג מע"מ דיפרנציאלי על מזון שמגיע עד 8%. תמיר טוען בצדק כי המיסוי מהווה נקודת פתיחה שונה למחיר, אבל אין בדבריו שום הסבר לפערים התהומיים במחירים שנמצאו גם במידוד המע"מ בין המדינות.

בפאנל שהתקיים היום בכנס איגוד המזון הגיב לדברים הממונה לשעבר, דרור שטרום. לדבריו, "מאוקטובר 2007 יש העלאת מחירים עודפת יותר מאשר בעולם. וזה גם אם לוקחים בחשבון את העליות בארנונה, בחשמל וכו'. בואו נצא משלב ההכחשה, נלך לפרוטוקולים של חברת מזון מסוימת שאמרה שאפשר לעלות מחירים בלי חשבון, ואחר-כך מתפלאים על הטענות. התעשייה לא תחרותית, ויש בה הרבה מונופולים שנוצרו בתחילת המדינה והלכו והתפתחו".

סדרת תחקירי "גלובס" שהובילה ל"חרם הקוטג'" חשפה כי יצרני המזון בישראל מעלים מחירים שלא בקשר ישיר לעליית מחירי הסחורות בעולם, שהם אינם מורידים מחירים כשמחירי הסחורות בעולם יורדים, שעליות המחירים התבצעו בסמיכות מחשידה בין היצרנים, שהחברות הבינלאומיות הפועלות בישראל גובות כאן מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים ממה שהן גובות במדינות מערביות אחרות, שיצרנים ישראלים מוכרים את מוצריהם בארה"ב במחירים זולים משמעותית מהמחירים בישראל, שתנובה העלתה את מחירי הקוטג', הגבינה הלבנה והגבינה הצהובה לאחר שקיבלה לידיה דוח כלכלי שמראה שניתן להעלות את המחירים מבלי לפגוע בביקוש. במילים אחרות: עם ישראל ימשיך להיכנע למונופול של תנובה ולהוציא מהכיס כל סכום כי אין לו ברירה.

עוד מצאו התחקירים כי בזמן שמחירי מוצרי החלב שהיו בפיקוח נותרו כשהיו לאחר תנודות, מחירי מוצרי המזון שלא בפיקוח נסקו בעשרות אחוזים. וכאשר תנובה הראתה את הדרך, כל יצרני המזון הלכו בעקבותיה, ורכבת המחירים החלה להשתולל ולמרבה הצער, לא נעצרה מאז.

נקודה נוספת למחשבה: אם מחירי היצרנים הגדולים בישראל כל-כך הוגנים, אז איך זה שמחירי המותג הפרטי לרשתות השיווק נמוכים בעשרות אחוזים?

בחודשים האחרונים פועלת הממשלה במספר מישורים על מנת להגביר את התחרותיות בשוק בתקווה שזו תוביל להורדת מחירים. בין היתר, הכוונה היא למתן הקלות ביבוא ולהרחבת הפיקוח על מוצרי חלב (גבינה לבנה, שמנת מתוקה) שבהן נמצאה רווחיות מופרזת ליצרנים. לפי שעה, צעדי הממשלה מצומצמים וספק אם ישפיעו.

מה שמטריד לא פחות את יצרני המזון הוא חוק המזון שייכנס לתוקף בינואר הקרוב, ושבאופן כללי ניתן לומר כי הוא מחליש את כוחם של הספקים במדפי הסופרמרקט. מי שמכיר היטב את תעשיית המזון יודע שעד היום נמצאו מסלולים עוקפים לכל רגולציה, ולא בטוח שהחוק יוביל להוזלת מחירים. אבל דבר אחד בטוח לא פחות: המציאות הנוכחית שהושרשה כאן בשנים האחרונות היא מציאות המבטיחה שהמחירים יהיו גבוהים גם בהמשך.

גם שטרום מתח ביקורת על החוק, ולדבריו, חוק המזון - מלבד היותו משאית גדולה של ביורוקרטיה - לא מביא שום בשורה.

יגבשו אמנה?

אז מה הפתרון? לדברי תמיר, "אנחנו חושבים שהפתרון לבעיית תעשיית המזון ומחירי המזון היא אמנה בין שלושת הגורמים שפועלים בתעשייה: היצרנים, הקמעונאים והממשלה, שיש לה את ההשפעה הכי גדולה על מחירי המזון. הממשלה יכולה לתרום את חלקה בהפחתת המע"מ ובהקטנת עלויות הרגולציה שעולות הון-עתק. זה אומר פחות חוקים, פחות שינויים ברגולציה ופחות תקנות חדשות. כל תקנה כזאת עולה כסף".

לתמיר יש גם כמה רעיונות שיביאו להורדת המחירים, כמו למשל מעבר להפצת לילה, אלא שגם היום היצרנים והקמעונאים יכולים לעשות זאת, ואין להם כל צורך בממשלה לשם כך. "על כל דבר את יכולה לשאול אם אנחנו לא יכולים לעשות לבד, אבל הנה, עובדה שלא עושים", מגיב תמיר.

לדבריו, פעילות משותפת עם הממשלה היא "במקום שכל יום יקום פוליטיקאי אחר ויציע הצעה כזאת או אחרת, כמו להטיל מס או לפתוח את היבוא בצורה לא מבוקרת, כך שכל מדינה תוכל לייבא את האבטלה שלה למדינת ישראל, וכאן יסגרו את המפעלים הקטנים שלא יוכלו לעמוד בתחרות. אנחנו בעד, אבל התחרות צריכה להיות בתוך הארץ, קרי, על-ידי חיזוק ועידוד המפעלים הקטנים והבינוניים להתחרות בגדולים, ולא לייבא מחו"ל סחורה שתחסל את המפעלים הקטנים".

בפועל, תמיר מבקש לצרף את התעשייה למקבלי ההחלטות ולא רואה שום בעיה שהחתול ישמור על השמנת. זאת ועוד, דבריו של תמיר מעלים את השאלה, אם יצרני המזון הגדולים חפצים כל-כך בקיומם של היצרנים הקטנים והבינוניים, אז איך זה שהמצב לא השתנה מאז, והספקים הקטנים נמצאים בנחיתות משוועת?

נזכיר כי בימים אלה מקיימת רשות ההגבלים חקירה נגד החברה המרכזית למשקאות קלים, בחשד כי ניצלה את כוחה המונופוליסטי בתחום המשקאות.

כך או כך, יצרנים קטנים ובינוניים מטילים ספק רב בפעילותו של איגוד המזון למענם. "האם איציק תמיר אמר בדיוק מה הוא עושה לטובת המפעלים הבינונים והקטנים?", שואלת ליאורה בירנהק-מרקוס, מנכ"לית ומבעלי חברת מנעמים, המייצרת ופלים ומוצרים יבשים.

לדבריה, "חלק גדול מהפעילות שעוזרת לספקים הגדולים, עוזרת על הדרך גם לספקים הקטנים. אני לא רואה פעילות מיוחדת שאני יכולה לומר שנעשתה למען המפעלים הקטנים או קריאה לרשתות להחזיק את מוצרי המפעלים הקטנים במדפים. נכון שמשתדלים לא להתעלם מאתנו כי אנחנו מקימים קול זעקה, אבל איך התאחדות יכולה לעזור לספקים הקטנים? מי שיכול זו בעיקר הממשלה. ברור שאף אחד גם לא מוריד בתחרות שלו מול הספקים הקטנים, כי בהתאחדות החליטו שטוב שתהיה תחרות מבית. זה נשמע לך הגיוני שמתחרה שלך יעזור לך? בואי לא נהיה תמימים".

יתרה מזאת, אומרת בירנהק-מרקוס, "אם קודם הקטנים התמודדו מול אסם, עלית, שטראוס ותנובה - היום הם מתמודדים מול נסטלה העולמית (שרכשה את אסם), יוניליוור העולמית (שרכשה את תלמה וחבורת נוספות) וגם ממשלת סין (שרוכשת את תנובה). אז איך מפעל קטן יכול לעמוד בתחרות הזאת? יאיר לפיד ונפתלי בנט חושבים שהם יורידו את המחירים דרך היבוא, אבל מה שיקרה זה שכל מוצר שלא יהיה לספקים הגדולים כדאי לייצר, הם יביאו מחו"ל. הממשלה הייתה צריכה לתת תמיכה למפעלים הקטנים, אבל כבר די מאוחר. זו לא הדקה ה-90 אלא הדקה ה-190".

עיקרי חוק המזון

1. רשתות שיווק עם מחזור מכירות גבוה מ-250 מיליון שקל בשנה יחויבו לפרסם אחת לשעה באינטרנט את המחירים של כל המוצרים, בכל סניף.

2. שטח המדף של ספקים עם מכירות שנתיות של יותר ממיליארד שקל בשנה יוגבל ל-50% מהשטח ברשתות המזון.

3. לממונה על ההגבלים העסקיים תהיה סמכות למנוע מרשתות השיווק לפתוח סניפים חדשים ולהורות על מכירת סניפים בשכונות ובמקומות שבהם יימצא שאין תחרות אזורית.

4. ייאסר תשלום בעבור הקצאת שטח מכירה לספקים גדולים.

5. ייאסר על ספק גדול לקבוע מחיר מומלץ לצרכן.

.6 ייאסר ביצוע תמחור אסור וקשירה טורפנית, קרי התניית מכירה של מוצר מוביל בקניית מוצר נמכר פחות, או מכירה של מוצר במחיר נמוך מעלות אספקת המוצר לקמעונאי.

עוד כתבות

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?