המשבר מול סמסונג: שני סמנכ"לים עוזבים את בן-דב

ל"גלובס" נודע כי סמנכ"ל ההנדסה בסקיילקס אליאס זרבי וסמנכ"ל האסטרטגיה שי חביב הודיעו על עזיבתם

אילן בן דב / צלם: תמר מצפי
אילן בן דב / צלם: תמר מצפי

שני בכירים נוספים הודיעו היום (ב') על עזיבת יבואנית סמסונג בישראל - סקיילקס (סאני) שבשליטת אילן בן דב. ל"גלובס" נודע כי סמנכ"ל ההנדסה אליאס זרבי וסמנכ"ל האסטרטגיה שי חביב הודיעו על עזיבתם. שניהם נמצאים בסקיילקס שנים רבות. באמצע החודש שעבר הודיעו מנכ"ל החברה יצחקי בנציוני וסמנכ"ל השיווק יובל אטד על עזיבתם.

סקיילקס נמצאת בתקופה האחרונה במצב לא טוב מול סמסונג העולמית והשלוחה שלה בישראל. בסוף החודש שעבר, עדכנה החברה על דרישת סמסונג הקוריאנית לשינוי תנאי הסכם הזיכיון שיש לסקיילקס למכירת מכשירי הטלפון הסלולרי שלה. בסמסונג דרשו לקצר את תקופת הזיכיון למכירת המכשירים מסוף שנת 2020 לסוף 2015, והעמידו סנקציה שלפיה אם סקיילקס לא תסכים לשינוי בהסכם, סמסונג תקפיא את אשראי הספקים שהיא מעמידה לה.

היום נודע ל"גלובס", כי בימים האחרונים שלחה סמסונג אלפי סוללות למפעילים הסלולריים בישראל בחינם והנחתה אותם להחליף את הסוללות לכל מי שמגיע למרכזי החברה. בעקבות תלונות של לקוחות בארץ, פנה בן דב לסמסונג העולמית וביקש לבצע איסוף (ריקול), אלא שסמסונג ככל הנראה סירבה והציגה חוות דעת של מומחים שטענו שאין סכנה בסוללות.

בשוק מעריכים שסמסונג פירשה את הפנייה של בן דב כניסיון להפעיל עליה לחץ שתמשיך את ההתקשרות עמו ותחדל מהניסיונות להקים מערך מכירות עצמאי בישראל. מבחינת בן דב, העובדה שטען שאין ברירה אלא לבצע ריקול היא שעוררה את חמתה של סמסונג ולכן החליטה לקחת ממנו את הזיכיון להפצת מכשיריה.

מחברת סקיילקס נמסר: "אין תגובה".