נדחתה עתירת משעל: בן-חי-שגב תמונה ליו"ר מועצת הכבלים

אריאל משעל, שהומלץ בזמנו לתפקיד, ביקש לעצור את מינויה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, אך בג"ץ דחה את עתירתו בטענה כי אין עילה להתערבות במינוי

ד"ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר
ד"ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר

ד"ר יפעת בן-חי-שגב תמונה ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין - כך נקבע לאחר שבג"ץ דחה היום (ד') סופית את עתירתו של אריאל משעל בעניין, בטענה כי אין עילה להתערבות בית המשפט בהליך מינוי יו"ר מועצת הכבלים.

עם זאת, בג"ץ ביקר את המדינה על כך שלא הושלמו הליכי המינוי של משעל, למרות שהומלץ לתפקיד לשר משה כחלון על-ידי ועדת איתור, ואילו השר גלעד ארדן החליט לשנות את הרכבה של הוועדה - שבחרה בסופו של יום את ד"ר בן-חי-שגב.

"לא בלי התלבטות, החלטנו לדחות את העתירה, זאת בשל עילה להתערבותו של בית משפט זה", נכתב בפסק הדין. "חרף החלטתנו לדחות את העתירה, נדגיש כי דעתנו אינה נוחה מהעובדה כי לא הושלמו הליכי מינויו של העותר לתפקיד, הגם שהעותר הומלץ לתפקיד על-ידי ועדת האיתור המוקדמת.

"אמנם השר אינו חותמת גומי של ועדת האיתור, ומסור לו שיקול-דעת אם לאמץ את עמדתה... יחד עם זאת, כפי שראוי שהשר לא ידחה בנקל את המלצותיה של ועדת האיתור, הגורם המקצועי בעל המומחיות... כך ראוי שמשהמליצה ועדת איתור כפי שהמליצה לא תרוקן המלצתה מתוכן בדרך של הרחבתה או מינוי אחרת תחתיה. פעולה זו עלולה לפגוע במספר אינטרסים חשובים ואף חלילה לשמש כלי להגשמת תכליות שאינן ראויות, אשר נורמות של מינהל תקין אינן יכולות להשלים עמן.

"לא מצאנו פגם באופן בו פעלה והחליטה ועדת האיתור הנוכחית, גם לאחר שנתנו דעתנו לטענותיו של העותר בהקשר זה".

בן-חי-שגב משמשת היום כמנכ"לית הוועדה הישראל למדרוג ובמקביל ממשיכה להרצות באקדמיה בענייני תקשורת. היא בעלת תואר דוקטור בתקשורת, עם התמחות בטלוויזיה ובמחקרי קהל, ובעברה שימשה כדוברת משרד הבריאות, דוברת עיריית חולון וחברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.