רונן טורם הודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל מגדל שוקי הון

‎‎בתום 20 שנה בבית ההשקעות, מתוכן 8 שנים כמנכ"ל, הגיע טורם ל"תחושת מיצוי" ‏‎‎יישאר בתפקיד עד שיימצא לו מחליף, וימשיך לשמש כיועץ חיצוני עד סוף 2015‏

רונן טורם / צלם: איל יצהר
רונן טורם / צלם: איל יצהר

‎‎אחרי שמונה שנים בתפקיד - רונן טורם, מנכ"ל מגדל שוקי הון, מסיים את תפקידו. הבוקר הודיע טורם (49) ליו"ר מגדל שוקי הון, ישראל אליהו (בנו של שלמה אליהו, בעל השליטה בקבוצת מגדל), כי בשל תחושת מיצוי החליט לסיים את כהונתו.

‏עם זאת, לבקשת משפחת אליהו, טורם ימשיך לשמש כיועץ חיצוני לבית ההשקעות עד סוף 2015. הוא צפוי להישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף.

‏טורם הצטרף למגדל שוקי הון בשנת 1994. טרם מינויו לתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות, שמנהל כיום כ-35 מיליארד שקל בקרנות נאמנות ותיקי לקוחות, הוא שימש כסמנכ"ל פיתוח עסקי.

‏‏"סימנתי לעצמי שני מנועי צמיחה עיקריים שאותם אני חייב להשלים: פעילות הקרנות המחקות (‏MTF‏), והקמת תשתית להפצת קרנות נאמנות, קרנות גידור ו-‏ETF‏ זרות", הסביר טורם את העזיבה. "היום, עם 10 מיליארד שקל בקרנות המחקות ועם תשתית הפצה איתנה, אני יכול להמשיך הלאה", אמר. ‏

‎‎בשנת 2009, נזכיר, קיבל טורם החלטה להפוך את מגדל שוקי הון - שמתבסס בעיקר על פעילות חברת קרנות הנאמנות שלו - למוביל שוק בקרנות המחקות. כיום, בית ההשקעות שמנהל כ-28 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, הוא השחקן הגדול בקרנות המחקות, שכבר מהוות שליש מנכסיו. כידוע, רשות ניירות ערך מקדמת זה תקופה מהלך להפיכת הקרנות המחקות בעתיד לקרנות סל - כך שיתחרו ישירות בתעודות הסל.

‏"זו הייתה חוויה נפלאה. אני מודה לעובדים ולמנהלים בקבוצת מגדל על האמון שנתנו לי במהלך כהונתי כמנכ"ל", סיכם טורם, שהצטרף למגדל שוקי הון לפני 20 שנה. "מגדל שוקי הון הצליחה להתמודד היטב עם כל משבר שפקד אותה, ומיצבה עצמה במקום מאוד מיוחד בענף בתי ההשקעות, תוך שהיא נהנית מאוריינטציה בינלאומית בכל תחומי פעילותה".

‏נזכיר כי את 2013 חתם בית ההשקעות של חברת הביטוח הגדולה בענף עם גידול של 25% בנכסים המנוהלים, אך עם הפסד נקי של 3.5 מיליון שקל. ‏‎‎‏

‏"זו הייתה חוויה נפלאה", סיכם טורם. "אני מודה לעובדים ולמנהלים בקבוצת מגדל על האמון שנתנו לי במהלך כהונתי כמנכ"ל‏".