כבד אווז ופירות ים שהוברחו ע"י בעלי מסעדת "טוטו" נתפסו במכס

מדובר בכ-40 ק"ג כבד אווז ו-60 ק"ג שרימפס ופירות ים שהוברחו מהולנד, כאשר שווי ק"ג אחד של כבד אווז הוא 20 יורו ■ בפרשה נקשר גם שמו של השף מושיק רוט, כוכב "משחקי השף", אך היקף מעורבותו בהברחה עדיין אינו ברור

כבד אווז שנתפס במכס / צילום: מכס נתב"ג
כבד אווז שנתפס במכס / צילום: מכס נתב"ג

יובל שניר, הבעלים של מסעדת היוקרה התל-אביבית "טוטו", חשוד בניסיון הברחה של כ-40 ק"ג כבד אווז ו-60 ק"ג שרימפס ופירות ים מהולנד לישראל. בפרשה נקשר גם שמו של השף מושיק רוט, כוכב התוכנית "משחקי השף", אך היקף מעורבותו עדיין אינו ברור.

הסחורה נתפסה בשבוע שעבר על-ידי בודקי המכס בנתב"ג, והועברה לרשות מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר אשר השמידו את כבד האווז.

לדברי מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מדובר בנתחי כבד אווז הנחשבים איכותיים במיוחד, כאשר שווי ק"ג אחד הוא 20 יורו.

ראשיתה של הפרשה בעירנותם של בודקי מכס נתב"ג, שתפסו ביום רביעי האחרון במסלול הירוק אצל 4 נוסעים כ-40 ק"ג כבד אווז וכ-60 ק"ג שרימפס ופירות ים מוברחים מהולנד.

3 נוסעים שחזרו בטיסה מהולנד ועברו במסלול הירוק, נחשדו על-ידי בודקי המכס, ובבדיקת תיקי הצ'מידן שלהם נתפסו מוצרי מזון שאסור להכניסם לארץ ללא אישורי יבוא.

מתשאול הנוסעים התברר כי היה איתם בטיסה נוסע נוסף שכבר עזב את אולם הנוסעים. אנשי היחידה המיוחדת של המכס דלקו בעקבותיו, ועוד בטרם עלה למונית, החזירו אותו לבדיקת תכולת הצ'ימידן שלו.

אל המקום הוזעקו כאמור גם מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הואיל ומדובר בתפיסה של מוצרי מזון מן החי. לדברי מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר שהוזמנו למקום, מדובר בתפיסה ראשונה אי-פעם של הברחת כבד אווז.

היחידה המיוחדת של מכס נתב"ג הוזעקה אל המסלול הירוק, ובחקירה ראשונית עלה כי בין המבריחים שני בעלים של מסעדה בתל-אביב. עוד עלה בחקירה, כי בעלי המסעדה ניסו להבריח את כבד האווז, פירות הים והשרימפס מהולנד, לטובת הגשתם לאורחים באירוע חגיגי במסעדה.

על-פי החשד, את כבד האווז ניסו המבריחים להכניס לארץ תוך התחמקות מתשלום מיסי יבוא וללא אישור יבוא, שכן הם יוצרו במשחטה שאינה מאושרת ליבוא לישראל. החקירה עדיין בעיצומה.

כאמור, שמם של בעלי מסעדת "טוטו" יובל שניר והשף הבכיר מושיק רוט נקשרו לפרשה.