אמון הציבור לרש"ת: למה שגט טקסי לא תפעל בנתב"ג?

"כיצד מצדיקה רש"ת את הפגיעה בחופש של משתמשי נתב"ג לבחור להזמין מונית דרך אפליקציית גט טקסי, בעת שבהוראות שקבעה רש"ת עצמה היא מכירה בזכות הצרכנים להזמין נסיעה מיוחדת עם מונית שאינה מטעם הזכיין בנתב"ג?"

גט טקסי / צילום: רונן בוידק
גט טקסי / צילום: רונן בוידק

ארגון אמון הציבור פנה בימים האחרונים ליועץ המשפטי של רשות שדות התעופה (רש"ת), בדרישה להבין מדוע התקבלה באחרונה ההחלטה לאסור על נוסעים להזמין מוניות לנתב"ג באמצעות אפליקציית גט טקסי.

"החלטת הרשות בעניין זה מהווה צעד קיצוני לפגיעה בציבור הנוסעים. לא רק שהרשות בחרה זכיין יחיד לשירותי מוניות לפי המרבה במחיר (לרש"ת, על חשבון המחיר לנוסעים), אלא שכאשר התפתחות הטכנולוגיה החלה לאפשר לנוסעים להזמין מונית באמצעות אפליקציה סלולרית, החלטה הרשות - בצעד אשר לכאורה יש בו פגיעה חמורה בתחרות ובציבור - להרחיק את המוניות של מפעילי השירות, בטענה תמוהה ש'לא מדובר בהזמנה של נסיעה מיוחדת'", כתב רונן רגב-כביר, המשנה למנכ"ל אמון הציבור, במכתב שהגיע לידי "גלובס".

רגב-כביר - שמתייחס במכתבו גם לסוגיית גביית דמי השכירות הגבוהים מבתי אוכל הפועלים בנתב"ג, דבר שהוביל לעליית מחירי המזון ולמחאה צרכנית בנושא בשבועות האחרונים - תוהה במכתבו על התנהלותה של רש"ת.

"כיצד מצדיקה רש"ת את הפגיעה בחופש של משתמשי נתב"ג לבחור להזמין מונית דרך אפליקציית גט טקסי, בעת שבהוראות שקבעה רש"ת עצמה היא מכירה בזכות הצרכנים להזמין נסיעה מיוחדת עם מונית שאינה מטעם הזכיין שפועל בנתב"ג?".

עוד הוא מוסיף במכתבו וכותב כי "נראה שרש"ת רואה בכוח הרב המצוי בידה סוג של 'פרת מזומנים', כשהציבור הוא זה שנחלב מכספו. שני האירועים (דמי השכירות הגבוהים וצו ההרחקה לגט טקסי מנתב"ג - ר' ג') מעלים חשש זה באופן בוטה ביותר".