ראשל"צ: הופקדה תוכנית ל-4,900 דירות ולתעסוקה

על פי זכויות הבניה למגורים תכלול התוכנית 800 יחידות דיור למגורי סטודנטים, 600 יחידות דיור מוגן, 1000 דירות בשטח עיקרי של 80 מ"ר ועוד 2500 דירות בשטח עיקרי של 125 מ"ר

ראשון לציון / צילום: תמר מצפי
ראשון לציון / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית מחוז מרכז בראשות הממונה על המחוז במשרד הפנים רות יוסף החליטה להפקיד להתנגדויות את תכנית "מתחם האלף" בראשון ציון. מדובר בתוכנית הכוללת שטחי בנייה לכ-4,900 יחידות דיור חדשות לצד ו-1.2 מיליון מ"ר לתעסוקה.

התכנית משתרעת על שטח של כ-1,500 דונם בדרום מערב ראשון לציון, בסמוך לתחנת רכבת משה דיין ושלושה קווי רכבת קלה מתוכננים (הקו חום, הקו ירוק והקו האדום).

התכנית, שכאמור הופקדה כעת להתנגדויות, עתידה לכלול במתכונתה הנוכחית מתחם תעסוקה שישלב בין מבני תעשיה עתירת ידע, משרדים, עסקים, מסעדות, מוסדות מחקר ומוסדות חינוך ייעודי, מתחמי פנאי ומגורים.

על פי זכויות הבניה למגורים תכלול התוכנית 800 יחידות דיור למגורי סטודנטים, 600 יחידות דיור מוגן, 1000 דירות בשטח עיקרי של 80 מ"ר ועוד 2500 דירות בשטח עיקרי של 125 מ"ר.

יש לציין כי במקור לא הייתה אמורה תוכנית זו לכלול 4,900 יחידות דיור אלא פחות מ-3,000 יחידות דיור. אולם, עיריית ראשון לציון שיזמה את התוכנית, נדרשה להוסיף את יחידות הדיור על ידי ועדת היגוי שהוקמה על ידי משרד הפנים ב-2012 לבחינת ותכנון התוכנית.

עו"ד שמואל שוב ממשרד שוב ושות' שמייצג עשרות בעלי קרקעות פרטיים המחזיקים בקרקעות בחלקה 10 שבגוש 3947 המצויה בשטח התוכנית האמורה ציין היום כי ההחלטה בדבר הפקדת התוכנית היום הינה צעד בדרך הנכונה לבעלי הקרקעות שרכשו את הקרקעות כבר לפני עשרות שנים.

עם זאת, מצנן שוב את ההתלהבות מהפקדת התוכנית להתנגדויות ומסביר כי צפויה לה עוד דרך ארכה עד שתאושר סופית: "למרות ההחלטה העקרונית בדבר הפקדתה של התוכנית הרי שהדרך לבנייה בפועל של הדירות עוד ארוכה מאד לאור הצורך במילוי תנאים שנקבעו בהחלטה, התנגדויות רבות שצפויות להיות לתכנית ואשר הדיון בהן יקח עוד זמן רב". עוד מוסיף עו"ד שוב ומסביר כי גם לאחר שתאושר התכנית יהיה צורך לפעול לאישורה של תכנית בניין עיר נוספת שתבצע חלוקה של הזכויות בין מאות הבעלים המחזיקים בקרקע. "מדובר בעוד מספר שנים לפחות", העריך עו"ד שוב.