UBS: מניית התשתיות האירופית הזו מומלצת ב"קנייה"

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מנייתה של Suez Environnement, הנסחרת בבורסה של צרפת, במחיר יעד של 17 אירו

חברת Suez Environnement / צילום: בלומברג
חברת Suez Environnement / צילום: בלומברג

חברת Suez Environnement נסחרת בבורסה של צרפת (סימול: SEV:FP) לפי שווי שוק של כ-7 מיליארד אירו. החברה עוסקת בתחום המים והשפכים, והיא אחת משתי החברות היחידות בתחום שפעילות בצורה גלובלית (לצד Veolia). חלק ניכר מהכנסותיה מגיע מצרפת - כ-36%.

מניית Suez Environnement נסחרת במכפיל דומה לקבוצת ההשוואה שלה, חברות תשתיות אירופיות. לדעתנו, עובדה זו מצביעה על התעלמות מהצמיחה הצפויה שלה, העדיפה על פני קבוצת ההשוואה.

500 מיליון אירו לשנה כתזרים מזומנים חופשי יהיו זמינים להשקעות הוניות (CAPEX) לצורך השגת צמיחה, וזה אמור לסייע לצמיחה ברווח הנקי למניה, יחד עם עוד קיצוצים בעלויות והתאוששות צנועה כחלק מהמחזוריות. אנו צופים צמיחה של 5.2% ב-EBITDA (רווח בנטרול ריביות, מסים, פחת והפחתות) בהשוואה לשיעור צמיחה של 2.7% במגזר בתקופה שבין 2014 ל-2017. הצמיחה ברווח הנקי למניה תהיה 18% לעומת 4.5% במגזר. אנו סבורים שהמשקיעים מעריכים בחסר את הצמיחה שתנבע מה-CAPEX.

בין השנים 2014-2017, אנו מעריכים תוספת של 0.15 אירו לרווח למניה כתוצאה מהגדלת ה-CAPEX, עוד 0.22 אירו למניה מקיצוץ בעלויות (לחברה יש ניסיון מוצלח בתחום זה) ורק 0.05 אירו מההתאוששות המחזורית בעסקיה שמחוץ לצרפת.

אנו מעדכנים את המודל שלנו כדי לכלול בו את השפעת שערי החליפין, ומפחיתים ב-5%-7% את התחזית לרווח למניה, אם כי אנו מצפים שהחברה תאשרר את התחזיות השנתיות שלה עם פרסום הדוחות הכספיים, ב-30 ביולי.

תזת ההשקעה שלנו כוללת צפי לעלייה שנתית ממוצעת של 5% ב-EBITDA בשנים 2014-2018 וכמעט הכפלה של הרווח למניה באותה תקופה.

Suez נותרת המניה המועדפת עלינו בין חברות התשתית, היות שהיא מספקת סיפור צמיחה למשקיעים לטווח הארוך. אנו מעלים מעט את מחיר היעד למניה, מ-16.3 אירו ל-17 אירו - פרמיה של כ-24% על מחירה הנוכחי בשוק. ההמלצה שלנו עבורה נשארת "קנייה".

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם