שיאנית ההנפקות בנאסד"ק: תשקיף שלישי לאלקוברה

מתכננת גיוס של עד 100 מיליון דולר ■ היום אלקוברה שווה 260 מיליון דולר, ובקופתה יש 44 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2014

ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום
ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום

חברת אלקוברה, המפתחת תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ונסחרת בבורסת נאסד"ק, פרסמה היום (ג') תשקיף מדף המאפשר לה לגייס עד כ-100 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה טרם צוין. תשקיף מדף אינו מחייב כי תהיה הנפקה, אולם הוא מעיד לכל הפחות כי אלקוברה לא שבעה גיוסים, לאחר שביצעה כבר שניים בשנה וחודשיים האחרונים.

ההנפקה הראשונה של החברה בנאסד"ק נערכה במאי 2013, אז גייסה אלקוברה 25 מיליון דולר לפי שווי של 89 מיליון דולר. המניה נסקה לאחר ההנפקה, ועד השיא הוסיפה כ-200% תוך פחות מחצי שנה, ואז יצאה החברה להנפקה נוספת, וגייסה 33 מיליון דולר, תוך שהיא מורידה את שווי החברה בשליש, לכ-170 מיליון דולר.

הגיעה לנאסד"ק ללא מזומנים

היום אלקוברה שווה 260 מיליון דולר, ובקופתה יש 44 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2014. אלקוברה הגיעה לנאסד"ק כמעט ללא מזומנים, וכמעט ללא הוצאות, בהיותה חברה המסתמכת על מיקור-חוץ. מאז צמחו הוצאותיה, בעיקר עבור ניסויים קליניים. החברה מנוהלת על-ידי ד"ר ירון דניאלי, ובעלי המניות העיקריים בה הם אהוד גלבוע וד"ר דליה מגידו.

במקביל להודעה על פרסום התשקיף הודיעה החברה כי הסתיים גיוס החולים לניסוי שלב III של החברה במוצר המוביל שלה לטיפול בהפרעות קשב במבוגרים. על פי לוח זמנים זה, צפויה החברה לפרסם תוצאות של הניסוי סביב ספטמבר, מוקדם מכפי שציפתה.

הניסוי נערך בכ-300 חולים, בכ-20 אתרים (18 בארה"ב ושניים בישראל) במשך 8 שבועות (6 שבועות טיפול ושני שבועות מעקב). סביר להניח כי גם אם התוצאות יהיו טובות, תדרוש ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, ניסוי נוסף בטרם תשקול לאשר את המוצר. אלקוברה תזדקק למזומנים שגייסה, ושהיא עשויה עוד לגייס, כדי לממן ניסוי כזה ואת ההיערכות לשיווק, במקרה שהתוצאות יהיו טובות.

אלקוברה
 אלקוברה