יונייטד חתמה על חוזה שיא עם אדידס? הבורסה מגיבה בזינוק

יומיים לאחר שסגרה את הסכם חסות ההלבשה הגבוה בהיסטוריה של הכדורגל, המניות של קבוצת הפרמיירליג, שנסחרות בוול-סטריט, הגיבו בעלייה של 4.5%

מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

לאור החתימה של מנצ'סטר יונייטד על חוזה חסות ההלבשה הגבוה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, במסגרתו תקבל החל מ-2015/16 לפחות 75 מיליון ליש"ט (כ-130 מיליון דולר) לעונה מאדידס, במגזין "פורבס" דירגו את חוזי הספונסרשיפ הגבוהים ביותר כיום במשחק.

ההסכם החדש שחתמו "השדים האדומים" עם החברה הגרמנית מדגיש את הכוח הגלובלי-מיתוגי העצום של הקבוצה האנגלית: הסכום השנתי שתקבל גבוה פי 2.5 מזה שתכניס יריבתה לפרמיירליג, ארסנל, מהסכם חסות ההלבשה שלה (51 מיליון דולר בעונה מפומה), שהוא השני בגובהו בענף. את החמישייה הראשונה סוגרות ריאל מדריד (41 מיליון דולר לשנה מאדידס), ליברפול (39 מיליון מוורייור) וברצלונה (38, נייקי).

מי שהגיבה באופן נלהב לחוזה החדש וההיסטורי של יונייטד עם אדידס היא הבורסה בניו יורק: 10% ממניות המועדון, שנסחרות בוול-סטריט (ביתר המניות מחזיקה משפחת גלייזר האמריקאית), קפצו מיום שני בבוקר לאחר שיצאה לתקשורת ההודעה על החוזה, ועד לסגירת המסחר אתמול (ג') - בשיעור של 4.5%. המניות של יונייטד נסחרות לפי מחיר שמגלם למועדון שווי שוק של למעלה מ-3 מיליארד דולר.

אגב, בדירוג "פורבס" התייחסו גם להסכמי החסויות המסחריות המרכזיות (פרסום על קדמת חולצות המשחק) היקרות ביותר בעולם הכדורגל. גם כאן יונייטד מובילה בגדול, בזכות החוזה שלה עם שברולט שייכנס לתוקף כבר בעונה הנוכחית (2014/15), ויכניס למועדון כ-80 מיליון דולר בעונה. במקום השני, הרחק מאחור, נמצאת ברצלונה (45 מיליון דולר בעונה מקטאר איירווייז).