קו ישיר לאדיס אבבה: הסכם תעופה חדש בין ישראל ואתיופיה

יאפשר לחברות תעופה ישראליות להפעיל עד 14 טיסות שבועיות סדירות לאתיופיה ■ מחיר כרטיס טיסה במחלקת תיירים לאדיס אבבה לא יעלה על 550 דולר הלוך ושוב

אתיופיה / רויטרס
אתיופיה / רויטרס

קו ישיר לאדיס אבבה: הסכם תעופה חדש שנחתם בין ישראל ואתיופיה יאפשר גם לחברות התעופה הישראליות - אם תרצנה בכך - להפעיל עד 14 טיסות שבועיות סדירות למדינה האפריקנית.

נכון להיום רק חברת התעופה הלאומית של אתיופיה, אתיופיאן איירליינס, מפעילה טיסות סדירות בקו תל-אביב-אדיס אבבה-תל-אביב. החברות הישראליות היו מנועות עד כה לנחות באתיופיה, כיוון שהשלטונות האתיופיים לא אפשרו לישראל ליישם הסדרי אבטחה מיוחדים כנהוג במקומות אחרים בעולם.

בעקבות ההסכם שהושג כעת יוסדר גם עניין זה, המהווה תנאי להפעלת הטיסות הישראליות למדינה.

מנהל רשות התעופה האזרחית היוצא, גיורא רום, מקבילו האתיופי ונציגי רשויות הביטחון של שתי המדינות צפויים להיפגש בחודשיים הקרובים באדיס אבבה על מנת לסכם את הסדרי האבטחה.

באותה מידה, ההסכם שנחתם יאפשר גם לאתיופיאן איירליינס להגדיל את מספר טיסותיה השבועיות לנתב"ג מ-5 כיום לעד 14 טיסות סדירות.

אתיופיאן איירליינס - המחזיקה בין היתר במטוסים חדישים כמו הבואינג 787 המכונה דרימליינר - טסה ליעדים רבים ונחשבת לחברת תעופה פופולרית בקרב הקהל הישראלי, שטס איתה גם ליעדים שונים באפריקה ובמזרח אסיה.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, ההסכם החדש יוביל להוזלת מחירים. כלומר, מחיר כרטיס טיסה במחלקת תיירים לאדיס אבבה לא יעלה על 550 דולר הלוך ושוב (למזמינים לפחות 28 יום מראש), לעומת כ-700-1,000 דולר כיום.