ערוץ האקטואליה, קווים לדמותו

בערוץ 10 צריכים להחליט אם 15% רייטינג זה משהו שאפשר ללכת איתו למכולת

אחת מתופעות הלוואי המעניינות של "צוק איתן" היא העובדה שערוץ 10 קיבל הזדמנות לנסות ב"רטוב" את מתווה ערוץ האקטואליה שלו. אמנם בלי תוכניות אקטואליה משלימות כמו "המקור", "פנים אמיתיות" ועוד, אבל עדיין, לוח משדרים כמעט מלא שכולו סביב אקטואליה.

הפן המקצועי זכה להצלחה: לא רק שהערוץ העלה את הרייטינג סביב המהדורה המרכזית שלו, אלא שבשעות מסביב לה הוא הצליח לצמצם את הפערים בינו לבין ערוץ 2 (שנותרו עדיין גדולים).

בפן העסקי, התמונה מורכבת יותר, כי כשם שלמד הערוץ משהו על יכולתו המקצועית, הוא למד גם על מגבלותיו העסקיות: הרייטינג, אפילו כשמעגלים את הספרות שאחרי הנקודה כלפי מעלה, יכול לגעת ב-15%.

אתם יודעים מה? בואו נתעקש לפרגן ונגיד שעם ניווט נכון הוא יכול לשפר כלפי מעלה, בעתיד הנראה לעין, בעוד 3%.

זה מספר ראוי, מכובד, בכל מדינה נורמלית היה ערוץ שמחזיק בנתונים שכאלה, ערוץ מצליח.

בישראל זה אומר עדיין בין מחצית לשני-שלישים, לכל היותר של הפריים-טיים בערוץ 2. האם המספרים הללו מספיקים כדי להחזיק ערוץ מאוזן תקציבית? האם ב-15% רייטינג אפשר לקנות במכולת, עם מה שמספקת עוגת הפרסום בישראל?

אם התשובה לשאלה הזאת היא כן, אזי אשרינו שזכינו בערוץ אקטואליה חשוב - בימי שגרה אפילו יותר מאשר במלחמה. אם התשובה היא לא, אפשר לסגור את הבאסטה מחר בבוקר.

הנה כי כן, בלי קשר לרגולציה ולפוליטיקה, הגיע ערוץ 10 לקו פרשת המים שלו.