נילסן: המדיה החברתית מעצימה את חוויית הצפייה בטלוויזיה

רבע ממשתתפי הסקר בארה"ב העידו כי גילו סדרות חדשות דרך רשתות חברתיות ■ בני 18 ומעלה בארה"ב צופים בכ-5 שעות של שידורים חיים בטלוויזיה מדי יום

רייטינג מידרוג טלויזיה הייטק / צלם: פוטוס טו גו
רייטינג מידרוג טלויזיה הייטק / צלם: פוטוס טו גו

חברות הטלוויזיה עדיין לא גילו את נוסחת הקסם שתתמודד עם העובדה שרבים מהצופים כבר לא מרוכזים בעת צפייה בשידורים ובתוכניות טלוויזיה כמו בעבר, פשוט כי הם עסוקים עם הסמארטפונים והטאבלטים שלהם. חלקם מדברים בוואטסאפ, אחרים משחקים במשחקים, ויש מי שגולש אל רשתות חברתיות כדי להתעדכן ולעדכן.

עם זאת, הפוטנציאל הגדול ביותר עבור חברות הטלוויזיה ולצידן המפרסמים נמצא אולי דווקא באינטראקציה של הצופים עם הרשתות החברתיות. דווקא שם, מצביעים נתונים חדשים מבית חברת המחקר נילסן, יש מרחב פעולה שיכול להיות מצד אחד אפקטיבי לחברות, ומצד שני רלוונטי עבור הצופים. לאו דווקא בשידור החי, אבל באופן כזה שיביא בסופו של דבר יותר צופים למרקע הקטן בסלון.

הסקר של נילסן בדק עד כמה משפיעה ההתנהלות ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק וטוויטר, על הרגלי הצפייה של המשתמשים, ומצא כי רבע מהאמריקאים גילו ב-2013 סדרות טלוויזיה חדשות דרך הרשתות החברתיות - עלייה של כ-40% לעומת 2012.

3% צופים פחות

עוד עלה מהמחקר כי 15% מהאמריקאים נהנים יותר לראות טלוויזיה בעקבות השימוש ברשתות חברתיות, וכי 12% מקליטים יותר סדרות לצפייה מאוחרת יותר. זאת, בעוד ששיעור די דומה (11%) צופה יותר בשידורים חיים.

זה המקום לציין כי מחקר אחר שנילסן ערכה באחרונה הראה כי בני 18 ומעלה בארה"ב צופים בכ-5 שעות של שידורים חיים בטלוויזיה מדי יום, ובכחצי שעה של שידורים מוקלטים.

המחקר על השימוש ברשתות חברתיות הראה גם את הצד השלילי יותר בכל הקשור לאופי הצפייה בטלוויזיה, והראה כי 3% מהאמריקאים טענו כי הם צופים פחות בטלוויזיה בגלל הספוילרים שמופצים בפייסבוק ובטוויטר לפרקים שהם תכננו לראות.

מדיה חברתית וטלוויזיה
 מדיה חברתית וטלוויזיה