השליטה ברשת ארקפה עוברת לירון ירקוני

רכש מרון שמר 25% מרשת ארקפה ב-16.25 מיליון שקל ■ העסקה לרכישת 50% מרשת קפנטו צומצמה, ובסופו של דבר רכשה ארקפה רק 25% מקפנטו

ירון ירקוני רכש יחד עם שותפים 25% מרשת ארקפה, תמורת 16.25 מיליון שקל, המשקפים לחברה שווי של 65 מיליון שקל. המניות נרכשו מידי רון שמר, בן המייסדים, שיצא מהשותפות. לאחר הרכישה יחזיק ירקוני ב-63% מהרשת.

קובי שמר, אביו של רון, המחזיק ב-20% מהמניות, והשותף האיטלקי אנריקו מסצ'ני המחזיק ב-10% מהמניות, לא דיללו את אחזקותיהם.

רשת בתי-הקפה ארקפה הוקמה בשנת 1994 על-ידי בני הזוג שרה וקובי שמר.

ירקוני עצמו החזיק בעבר 15% מרשת ארומה ישראל, ובשנת 2012 הוא מכר את חלקו למייסד רשת ארומה, יריב שפע. ירקוני רכש לפני יותר משנתיים 45% ממניות ארקפה מידי משפחת שמר, תמורת 16-20 מיליון שקל, וכעת כאמור, הגיע לשליטה ברשת.

רשת ארקפה מונה היום 32 סניפים, שמרביתם מופעלים בזכיינות. מחזור המכירות השנתי של הרשת, כולל פדיון הסניפים שבזכיינות, עומד על כ-150 מיליון שקל בשנה.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי העסקה לרכישת 50% מרשת קפנטו לידי רשת ארקפה צומצמה, ובסופו של דבר רכשה ארקפה רק 25% מקפנטו, והיא מחזיקה באופציה לרכישת 20% נוספים, שתקפה עד לסוף השנה הנוכחית.

ארקפה וקפנטו הן שתיים מרשתות הקפה הוותיקות בישראל, אבל בזמן שהרשתות ארומה, קפה גרג וקפה קפה התפתחו בקצב מואץ, ארקפה וקפה נטו נותרו מאחור.

ההערכה היא כי כעת, כשהשליטה עברה לירקוני, תגביר רשת ארקפה את קצב התפתחותה.