לפיד: "אם בני היה מתחתן עם גויה זה היה מפריע לי"

בראיון לגלי ישראל אמר שר האוצר כי היה מפריע לו אם בנו היה מתחתן עם גויה, אך במקביל דחה את הקריאות הגזעניות נגד חתונתם של מורל ומחמוד

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

"אם הבן שלי היה מתחתן עם גויה זה היה מפריע לי" - כך אמר היום (ב') שר האוצר יאיר לפיד, לפי דיווח באתר ערוץ 7, כשהתייחס לחתונת מורל ומחמוד ש"זכתה" למחאה חריפה מצד ארגון הימין הקיצוני להב"ה.

בראיון לקלמן ליבסקינד בגלי ישראל נשאל לפיד על עמדתו בסוגיה ענה לפיד כי ההתאסלמות של מורל הפריעה לו: "כן. מפריע לי, אני מודה. אני אומר שאם בני מחר היה בא ואומר 'אבא אני רוצה שתכיר לא את רינה אלא את רונה, שהיא פרבוסלבית או קתולית ואני מתחתן איתה והילדים לא יהיו יהודים', האם זה היה מפריע לי? זה היה מאוד מפריע לי. אני חושב שהעם היהודי הוא קטן, אני חושב שיש לנו מורשת, אני חושב שצריך לשמור עליה, וזה מפריע לי".

עם זאת, לפיד דחה את הקריאות הגזעניות מצד הימין הקיצוני ואמר כי "כשאני מסתכל על האנשים שהפגינו אתמול מול החתונה הזאת, הם לא מביאים כבוד גדול לעם היהודי. זו חבורה מכוערת וזו היתה הפגנה מכוערת, ועם שסבל יותר מכל עם אחר מגזענות, צריך להפגין הרבה יותר סובלנות כלפי האחר, גם אם לא מוצא חן בעיניו איך שהאחר מתנהג".