פורסם מתווה ההשקעה של גזית גלוב בדורי בנייה

זאת על מנת לחזק את מבנה ההון של החברה-הנכדה, שהודיעה לפני כחודש כי היא צופה הפסד עצום של 250-350 מיליון שקל ברבעון השני של השנה

חיים כצמן / צלם: תמר מצפי
חיים כצמן / צלם: תמר מצפי

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב ממשיכה להתמודד עם הקטסטרופה העסקית בחברה-הנכדה דורי בנייה. היום (ה') פרסמה גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מתווה מעודכן להשקעה בקבוצת דורי, אחרי שהודיעה באחרונה על כוונתה להעניק לה הלוואה של עד 200 מיליון שקל, כדי לחזק את מבנה ההון שלה.

במסגרת זו תזרים גזית גלוב לקבוצת דורי (החברה-האם של דורי בנייה) 130 מיליון שקל כנגד הנפקת מניות פרטית, לפי מחיר של 1.3 שקל למניית קבוצת דורי - גבוה ביותר מ-50% משוויה הבוקר; וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של 70 מיליון שקל.

בגזית גלוב מציינים כעת, כי משיכת הלוואות ממסגרת אשראי זו "תבוצע רק אם וככל שדורי קבוצה תשלים הצעת רכש לאג"ח (סדרה א') של דורי בנייה באופן כלשהו". יחד עם זאת מוסיפים שם, כי גזית גלוב תוכל לוותר על תנאי זה, לפי שיקול-דעתה.

קבוצת דורי מצידה, מתחייבת כי הכספים שתקבל מגזית גלוב - הן מהנפקת המניות והן של מסגרת האשראי, "ישמשו ברובם המכריע לחיזוק מבנה ההון, הנזילות ותזרים המזומנים של דורי בנייה, ובכללם העמדת אמצעים נזילים בהתאם לצרכיה השוטפים של דורי בנייה".

בנוסף, גזית גלוב עדכנה, כי תעביר לקבוצת דורי את זכויותיה והתחייבויותיה בגין קווי אשראי בהיקף של 250 מיליון שקל, שהעמידה גזית גלוב לדורי בנייה בחודשים האחרונים, כנגד הנפקת שטר הון בערך נקוב דומה.

המניה צנחה ב-55%

מהלכים אלה ננקטים על ידי גזית גלוב, לאחר שבסוף חודש יולי הודיעה חברת הביצוע דורי בנייה, כי היא צופה הפסד עצום של 250-350 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, "עקב סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של הפרויקטים שבהם מעורבת החברה".

מאז ההודעה צנחה מניית דורי בנייה ב-55%, וזו של החברה-האם דורי קבוצה ב-37%. בימים האחרונים הוגשה בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד דורי בנייה, בהמשך למספר בקשות לתביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה, בעקבות הדיווח הדרמטי.