בריטניה העלתה את הכוננות והודיעה: נטפל בג'יהאדיסטים

בסוף השבוע בריטניה העלתה את רמת הכוננות הבטחונית מ"מוחשית" ל"חמורה" ■ ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר כי המדינה "מתמודדת עם איום הטרור הגדול והמשמעותי ביותר מאז ומעולם"

דיוויד קמרון  / צלם רויטרס
דיוויד קמרון / צלם רויטרס

הממשלה הבריטית מעוניינת לקדם צעדים כנגד האזרחים הבריטים שנלחמו בקרב קבוצות טרור איסלאמיות בסוריה ובעיראק ושבו לבריטניה, כך אמר בסוף השבוע ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון.

דבריו של קמרון הגיעו לאחר שרשויות הביטחון במדינה הזהירו מפני האפשרות של פעולות טרור בבריטניה והעלו את רמת הכוננות הבטחונית מ"מוחשית" ל"חמורה", הרמה השנייה בגובהה. עם זאת, השרה לביטחון פנים של בריטניה תרזה מיי אמרה באותה נשימה כי "אין מודיעין המעיד על חשש לאירוע טרור מיידי על אדמת בריטניה".

במסיבת עיתונאים שכינס קמרון, הוא הודיע כי יפעל להעביר חוקים שיאפשרו החרמת הדרכונים של האזרחים החשודים בחברות בארגוני טרור ואף שלילת האזרחות שלהם.

לפי הערכות כ-500 אזרחים בריטים חברים באופן פעיל בארגון הסוני הקיצוני "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) וארגוני טרור אחרים. נזכיר כי הסרטון שפרסם דאע"ש בו נראה אחד מחברי הארגון, בעל מבטא בריטי מובהק, מוציא להורג את העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי, גרם לזעזוע עמוק בבריטניה ובארה"ב. קמרון אמר כי בריטניה "מתמודדת עם איום הטרור הגדול והמשמעותי ביותר מאז ומעולם".