יואב גלנט סירב להצעה להתמנות ליו"ר צים

לפני כן נכשל ניסיון למנות לתפקיד את רפי דניאלי, וסוגיית היו"ר נדרשת למענה כבר בימים קרובים ■ החברה לישראל, בעלת השליטה, פנתה לגלנט באמצעות ועדת איתור מיוחדת שהקים דירקטוריון צים החדש

יואב גלנט / צלם: תמר מצפי
יואב גלנט / צלם: תמר מצפי

אלוף (מיל') יואב גלנט סירב להצעת החברה לישראל להתמנות ליו"ר חברת הספנות צים, כך נודע ל"גלובס". לפני שבועות אחדים נודע כי החברה לישראל, בעלת השליטה בצים, פנתה לגלנט באמצעות ועדת איתור מיוחדת שהקים דירקטוריון צים החדש, שקם בעקבות הסדר החוב שנחתם לאחרונה בחברת הספנות.

קודם לגלנט, ביקשה החברה לישראל למנות ליו"ר את רפי דניאלי, מנכ"ל צים שהודיע על עזיבתו לאחרונה. ואולם, המהלך למינוי דניאלי נחסם עקב התנגדות שהביעו מחזיקי האג"ח. לפיכך, סוגיית היו"ר הבא של החברה עודה פתוחה, ונדרשת למענה כבר בימים הקרובים.

מבחינת גלנט, התפקיד בצים עשוי היה להיות התפקיד השני בחברה הנשלטת על-ידי אחד מהמיליארדרים הגדולים במשק. בתחילת 2012 מונה גלנט למנכ"ל ודירקטור בחברת חיפושי הגז והנפט נמקס אויל אנד גז הפרטית של בני שטיינמץ. מוקדם יותר השנה סיים גלנט את פעילותו כמנכ"ל החברה.

עם פרישתו מהתפקיד האמור דווח כי גלנט בוחן כמה הצעות לגבי השתלבות אפשרית מצדו בתפקיד בכיר באחד הגופים שפעילים בתחום חיפושי הגז והנפט. זאת בייחוד על רקע ניסיון רב שצבר בתחומי הביטחון והים במסגרת שורה של תפקידים צבאיים שמילא בעבר.

גלנט, שהתבלט כפרשן צבאי רהוט במבצע "צוק איתן", הוכרז בעבר כמועמד לתפקיד הרמטכ"ל במקומו של גבי אשכנזי - תפקיד שניתן לבסוף לרא"ל בני גנץ. בתפקידו האחרון בצבא שימש כמפקד פיקוד דרום, ועוד קודם לכן היה מפקד שייטת 13.

עיקרו של הסדר החוב בצים, שאושר לאחרונה, כולל תספורת של 50% על חוב בהיקף של כ-3 מיליארד דולר (מתוכו חוב אג"ח של 391 מיליון דולר). החברה לישראל הזרימה במסגרת ההסדר כ-200 מיליון דולר לצים, בתוספת הלוואה של 50 מיליון דולר וערבות של 10 מיליון דולר, תוך שהיא מדוללת להחזקה של 32% ממניות החברה ומוחלת לה על חוב של כ-238 מיליון דולר.