המשטרה מתרכזת בקנסות לנהגים - ומספר התאונות מזנק

בזמן שהמשטרה עסוקה במיסוי עקיף של הפקת מיליונים מקנסות מהירות לנהגים: עלייה בתאונות, זינוק בפגיעה בהולכי רגל ופקק דוחות בבתי המשפט לתעבורה

מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר
מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר

כמות דוחות התנועה שמייצרת מערכת מצלמות המהירות "א-3" יצרה "פקק" בבתי המשפט לתעבורה ואילצה את המשטרה להעלות את סף האכיפה - כך אמר היום ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה במשטרה, בעת דיון בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לטיפול בתאונות הדרכים.

לדבריו, המשטרה שואפת להחזיר שוב את סף האכיפה לרף נמוך כדי "לייצר הרתעה". לדברי אדרי, ממוצע הזמן שעובר כיום בין ביצוע העבירה לבין דיון בעבירה בבית המשפט הוא כ-227 יום.

המשטרה שואפת לקצר את התהליך ובמקביל לייעל את מערכת הגבייה של התשלומים. בין השאר ביקש אדרי מהוועדה לקדם את תיקון החוק שיחייב את מקבלי הדוח לשלם אותו במלואו בטרם יערערו לבית המשפט.

לדברי אדרי, המשטרה עוסקת כיום בהטמעה מהירה של מצלמות וידיאו בניידות ובניידות סמויות. לדבריו, "צילום העבירות והצגתן בפני הנהגים מקטין משמעותית את המוטיבציה לערער ומגדיל משמעותית את המוטיבציה לשלם את הדוח". עבירות שמצולמות, ומגיעות לבית המשפט, נגמרות ברוב המקרים בהרשעה.

לגבי מערכת המצלמות א-3 אמר אדרי כי המשטרה שואפת להשלים את שלב א' בהצבת המצלמות, שיכלול הצבה של עוד עשרות מצלמות פעילות עד סוף השנה, ובמקביל כבר להתחיל מיידית בהכנות לשלב ב', שיכפיל את מספר המצלמות לכמעט 300 מצלמות.

יצוין כי במקביל להתמקדות האכיפה בעבירות מהירות, נרשם ב-4 החודשים האחרונים היפוך במגמת הירידה בתאונות הדרכים, ובעיקר נרשם זינוק של 49% בהיפגעות הולכי רגל.