דרורי-שלומי וארועטי-ברמן GPS במו"מ למיזוג

מדובר במיזוג כמעט מתבקש של שני משרדי פרסום מקבוצת אומניקום, שבשניהם מחזיק גיתם מניות

יוסי ארועטי יורם דרורי וטובית שלומי / צילום: איל יצהר
יוסי ארועטי יורם דרורי וטובית שלומי / צילום: איל יצהר

משרדי הפרסום דרורי-שלומי וארועטי-ברמן GPS במשא-ומתן למיזוג ביניהם - כך נודע ל"גלובס". הכוונה היא לייצר באמצעות המיזוג משרד פרסום שיתקרב בהיקפיו לשחקנים בעשירייה השנייה.

מדובר במיזוג כמעט מתבקש של שני משרדים מקבוצת אומניקום, שבשניהם מחזיק משרד הפרסום גיתם מניות. בדרורי-שלומי מחזיק גיתם 30% מהמניות, וב-GPS החל המשרד לרכוש מניות בעסקה מדורגת תלוית ביצועים, שאמורה להוביל אותו בסופו של דבר לאחזקה של 50% במשרד.

דרורי-שלומי נמצא בבעלות יורם דרורי וטובית שלומי. ארועטי-ברמן GPS הוא בבעלות דודי ברמן ויוסי ארועטי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום הריאלי של ארועטי-ברמן GPS עמד ב-2013 על כ-41.6 מיליון שקל. ב-2012 עמדו היקפיו על כ-42.4 מיליון שקל. עם תקציבי העוגן של GPS נמנים ארקיע ושלמה SIXT.

היקף הפרסום הריאלי של דרורי-שלומי עמד ב-2013 על כ-65.2 מיליון שקל, וב-2012 על 63.5 מיליון שקל. עם תקציבי העוגן של דרורי-שלומי נמנים סנו ופיאט.

החיבור בין שני המשרדים לא צפוי לייצר ניגודי אינטרסים.

ניסיונות לגידול

בשנים האחרונות מנסים שני המשרדים לייצר חיבורים עסקיים שונים שיקפיצו אותם קדימה. בדרורי-שלומי, שנמנה באופן קבוע עם העשירייה השנייה של משרדי הפרסום, ניסו בעבר לעשות מספר צעדים אסטרטגיים במטרה לייצר למשרד דור המשך - בעיקר באמצעות מינויים של מנכ"לים שלא בהכרח צלחו.

לפני כשנתיים מונתה לתפקיד הפרסומאית אלה גולדשטיין, ומאז היא מנהלת את המשרד ביציבות. בהמשך החלו קברניטי המשרד בניסיונות להיפרד מהשותפות בגיתם, על-ידי מציאת משרד אחר שייכנס במקומם. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", המשרד ניהל משא-ומתן ממושך עם משרד הפרסום y&r, אך בסופו של דבר העסקה לא התגבשה.

כל אותה עת התנהלו מהלכים דומים ב-GPS: המשרד הוקם ב-2003 כחברה-בת של אדלר-חומסקי, שיעודה במקור היה לפעול בעיקר בתחומי הייעוץ הפוליטי והאסטרטגי, אך הוא צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. לפני כ-4 שנים נפרדו דרכיהם של ברמן-ארועטי ואדלר-חומסקי, כשהשניים קנו מאדלר-חומסקי את המניות שהיו בידי המשרד ויצאו לדרך עצמאית.

בתחילה נקט המשרד שיטה של "בליעת" משרדי פרסום קטנים ממנו לצורך גידול. לאחר שהתברר כי הרכישות לא הוכיחו את עצמן, פעלו ארועטי וברמן לייצר מיזוג שיביא להגדלת כוחם. ניסיונות נעשו בעבר מול משרדים LEAD ויורו ישראל, שעמו היה משא-ומתן מתקדם.

במקביל ניסו השותפים לגייס טאלנט כלשהו שיצעיד את המשרד קדימה. ארועטי וברמן ניסו לגייס טאלנט קריאטיבי, ופגישות נערכו עם מיטב אנשי הקריאייטיב, שלהם הוצע להיכנס לשותפות במשרד עם אחוזים נדיבים, השווים לאלה של ארועטי וברמן, אך גם במקרים אלה הדברים לא יצאו לפועל. בסופו של דבר חבר המשרד לגיתם, מה שסלל את הדרך לחיבור עם דרורי-שלומי.

יורם דרורי ויוסי ארועטי סירבו להגיב לידיעה.

דרורי שלומי
 דרורי שלומי