ב-IBI מקפיצים מחירי יעד לשותפויות ב"תמר"; מי מומלצת?

ההמלצה של גיל בשן לאבנר , דלק קידוחים וישראמקו - "קנייה" - עם מחירי יעד של 4.40 שקל, 25.7 שקל ו-89 אגורות בהתאמה ואילו לרציו חוזר בשן על המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 52 אגורות

מאגרי הגז הטבעי "תמר" ו"לוויתן" רשמו בחודשים האחרונים התקדמות לכיוון ייצוא גז. בשלב זה מדובר בהסכמי הבנות ולא בחוזים חתומים מחייבים, אולם התמונה לגבי פלטפורמות הייצוא ושווקי היעד מתחילה להתבהר.

האנליסט גיל בשן מ-IBI מעדכן היום את סקירתו על השותפויות במאגרים. "עדכונים אלו וסיכום שווי הנכסים בשותפויות חושף פער בין השווי הכלכלי ההוגן לשווי השוק בו נסחרות השותפויות, בהתאם אנו מעדכנים המלצותינו לקנייה. חשוב לזכור כי מעבר לאותם נכסים מוכחים, המתומחרים להערכתנו בחסר, אחזקה בשותפויות נושאת פוטנציאל הצפת ערך משמעותי מתגליות עתידיות נוספות (נפט, גז ברישיונות נוספים) שבשלב זה כמעט ואינן מגולמות בהערכות השווי".

בשן מעריך את שווי מאגר תמר ב-15.2 מיליארד דולר לאחר מס ולפני תמלוגי על ברמת השותפויות. שווי זה משקף 1.4 מיליארד דולר ל-tcf.

לגבי "לוויתן" מציין בשן כי "נראה כי תמונת הפיתוח של המאגר מתחילה להתבהר. עדיין ישנם סימני שאלה רבים וסוגיות מהותיות להערכת השווי שעומדות באוויר, אולם מסגרת כללית כבר ניתן לבנות ולמדל. נציין כי תוכנית פיתוח מאושרת וסופית כמו גם החלטות השקעה מחייבות (FID) עדיין לא התקבלו ועפ"י הערכות צפוייות להתקבל בחודשים הקרובים. תרחיש הבסיס שלנו מניח פיתוח לוויתן בשני שלבים המבוסס על מכירות לשוק המקומי בשילוב ייצוא גז".

בשן מעריך את שווי מאגר לוויתן ב-8.5 מיליארד דולר לאחר מס ולפני תמלוגי על ברמת השותפויות. שווי זה משקף כ-387 מיליון דולר ל-tcf.

ההמלצה שלו לאבנר , דלק קידוחים וישראמקו - "קנייה" - עם מחירי יעד של 4.40 שקל, 25.7 שקל ו-89 אגורות בהתאמה ואילו לרציו חוזר בשן על המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 52 אגורות.