"אדום אדום": פיילוט לשיווק מוצרי בשר ארוזים לצרכן

החברה מבקשת להתמודד עם מקרים שבהם נמכרים לצרכן מוצרי בשר תחת המותג "אדום אדום", כשבפועל מדובר במוצרים של חברות אחרות

חברת הבשר הטרי הכשר "אדום אדום" של תנובה פונה למסלול העוקף את הקצביות ברשתות השיווק. החברה החלה בפיילוט לשיווק מוצרי בשר ארוזים לצרכן, בזמן שעד כה שווקו מוצרי הבשר של החברה בקצביות בלבד.

הפיילוט החל ב-20 נקודות מכירה ברשת שופרסל ובחנויות פרטיות וכן באיטליזים.

מאחורי המהלך עומד רצונה של החברה להתמודד עם מקרים חוזרים ונשנים שבהם נמכרים לצרכן מוצרי בשר תחת המותג "אדום אדום", למרות שבפועל לא מדובר במוצרים של החברה, אלא של חברות אחרות.

מקרים אלה מתאפשרים מכיוון שהבשר בקצביות נמכר לאחר שהאריזה הוסרה ממנו. מצב זה פוגע לדעת החברה במותג "אדום אדום", שמבוסס על בשר טרי בלבד.

לדברי ארז וולף, מנהל תשלובת הסחורות בתנובה, "אנחנו מקבלים לא מעט תלונות בעניין. כשאתה מבקש בשר גולש טרי בקצבייה, פעם אתה מקבל בשר מופשר, ופעם בשר טרי של 'אדום אדום', אתה לא יודע מה קיבלת. הצרכן מבשל ולא מבין למה פעם זה יוצא טוב ופעם לא, למרות שהוא מבשל באותה צורה".

התלונות האחרונות שהגיעו לחברה נגעו לרשת רמי לוי שיווק השקמה.

הקצביות ברשת רמי לוי שיווק השקמה מופעלות על-ידי זכיינים. בעקבות תחקיר "כלבוטק" על הבשר, החלה הרשת, באמצעות הזכיינים, לשווק בשר "אדום אדום" בקצביות, אך חדלה באחרונה. למרות זאת, ללקוחות ברשת נמסר כי חלק ממוצרי הבשר בקצבייה הם של המותג "אדום אדום".

בהתייחס לכך אומר סמנכ"ל הסחר ברשת רמי לוי, יוסי סבתו, כי "היה שילוט שנשאר באחד הסניפים, שבו היה כתוב שהבשר הוא של 'אדום אדום', אבל זה לא קרה בכל הרשת. הורדנו את השילוט. עד לאחרונה מכרנו 'אדום אדום' בקצביות אבל הפסקנו, לאחר שהם העלו דרסטית את המחיר לזכיינים שלנו 'בלדי' ו'נטו' לעומת מה שהם מקבלים מהמתחרים".

עם זאת, וולף אומר כי החברה לא העלתה כלל את המחיר. לדבריו, "בשנה האחרונה רק במחירים מסוימים הם קנו מאיתנו, וזו בחירה שלהם. מעבר לכך, אני לא מתייחס למערכת היחסים עם הלקוחות".

6 מוצרים בפיילוט

בשלב זה כולל הפיילוט 6 מוצרים באריזת ואקום: שניצל עגל טרי, קוביות לגולש, רוסטביף, רצועות להקפצה, שיפודים וסטייק עם עצם.

לדברי וולף, "אין ספק שנושא התמחיר בעייתי. במוצרים הארוזים, כל הפחת נשאר אצלנו ולא בקצבייה של הרשת.

"יצאנו לפיילוט בזהירות כדי לראות איך הצרכנים יגיבו, איזה מחיר ייקבע בשטח על-ידי הרשתות, והאם הצרכן יהיה מוכן לשלם על הערך המוסף. כרגע, כל שבוע טוב יותר מהשבוע שלפני, ואנחנו קרובים לכמויות של התוכנית העסקית. יחד עם זאת, כדי לעבור לשיווק בכמויות גדולות, נצטרך לבצע השקעה במפעל".

- מה הפער הצפוי במחיר לעומת מוצר דומה בקצבייה?

"אנחנו לא קובעים את המחיר לצרכן, אבל אני מעריך שהפער הוא בסביבות 10%-15%. בסוף הצרכן הוא זה שיקבע".

- מה הפוטנציאל?

"אנחנו מקווים שזה יגיע ל-15% מהמכירות שלנו".

שליש מהשוק של "אדום אדום"

שוק הבשר הכשר הטרי עומד על 12-15 אלף טון בשנה. במונחי קמעונאי מדובר ב-850 מיליון שקל ללא מע"מ. במונחי צרכן (כולל מע"מ) מדובר בשוק של 1.27 מיליארד שקל בשנה.

חברת "אדום אדום" מעריכה כי היא מחזיקה בכשליש מהנתח הכמותי, אך בנתח כספי גדול יותר בשל רמת המחירים הגבוהה יחסית למתחרים.

דבאח, השחקן השני בשוק, מחזיק בנתח כמותי של כ-27% ובנתח כספי של כ-25%. השחקן השלישי הוא בקרנה עם נתח שוק של פחות מ-10%. יתר השוק מתחלק בין שחקנים קטנים.

שוק הבשר
 שוק הבשר