פיני זהבי בחן השקעה בחברת כרייה באפריקה

תביעה שהגיש ה"סופר-אייג'נט" לביהמ"ש בניו יורק חושפת ניסיון השקעה בליבריה; היועמ"ש של מכבי חיפה, עו"ד אודי שוכטוביץ, מסייע לזהבי בהליך המשפטי

סוכן הכדורגל הישראלי הנודע פיני זהבי בחן אפשרות להשקעה במכרות כרייה בליבריה, אפריקה.

בחודשים האחרונים מתנהלת בבית המשפט העליון בניו יורק תביעה שהגיש "הסופר-אייג'נט", כפי שהוא מכונה בתקשורת הספורט האנגלית - נגד פירמת עורכי-דין ניו יורקית בשם ג'יי.אס בארקטס (JS Barkats), בעניין הקשור להשקעה שלו במכרות באפריקה. התביעה מאפשרת גם הצצה מסוימת לקשר המדובר בין זהבי למכבי חיפה: בסיפור מעורב עו"ד אודי שוכטוביץ, המוכר לעולם הכדורגל כיועץ המשפטי של המועדון (ואחיינו של הבעלים יעקב שחר) - שסייע לזהבי במהלך המשפט. מעורב נוסף בסיפור הוא איש העסקים הישראלי ברוך ידיד.

לפי כתב התביעה, סיפר זהבי כי ב-2012 הוא ניהל שיחות עם ברוך ידיד על אפשרות להשקעה בחברת הכרייה הליברית NOYA. ידיד שכר את שירותיו של עו"ד ניו יורקי בשם סאני בארקטס שיסייע לזהבי בהשלמת העסקה מול הליברים, ולצורך זה זהבי התבקש להעביר לפירמה הניו-יורקית 275 אלף דולר שיופקדו בחשבון נאמנות. זהבי מאשר כי העביר 275 אלף דולר מחשבון הבנק שלו בשווייץ לבארקטס, שהושמו בנאמנות עד שיוחלט אם הוא מעוניין להמשיך בהליך ההשקעה בחברה.

מאוחר יותר, טוען זהבי, התברר לו ש-NOYA איבדה את הרישיון שלה, הוא ביקש לבטל את ההשקעה וביקש את כספו בחזרה. אחד מעורכי הדין שסייעו לזהבי לנסות ולהשיב את כספו הוא אודי שוכטוביץ.

זהבי נחשב לאחד מסוכני הכדורגל הגדולים בעולם. העסקה המדוברת ביותר בקריירה שלו התרחשה ב-2003, אז תיווך במכירתה של קבוצת צ'לסי האנגלית לאוליגרך רומן אברמוביץ'. גם בקיץ האחרון נקשר שמו לכמה עסקאות משמעותיות, ביניהן העברתו של הקשר לזאר מרקוביץ' מבנפיקה ליסבון לליברפול, תמורת כ-25 מיליון אירו.

את תגובתו של פיני זהבי לא ניתן היה להשיג. אודי שוכטוביץ סרב להתייחס לדברים.