הפנתרים הוורודים ששדדו את היהלומים של לבייב נחשפים

הפנתרים הוורודים הם כנופייה של שודדי יהלומים מקצועיים שלא היו מביישים את גיבורי הסרט "אושן 11" ■ ב-15 השנים האחרונות חברי הכנופייה ביצעו 370 מעשי שוד ב-35 מדינות וגנבו יהלומים בשווי מוערך של 350 מיליון דולר

יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו
יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו

הפנתרים הוורודים הם כנופייה של שודדי יהלומים מקצועיים וידועים לשמצה, שביצעו שורה של מעשי שוד מרשימים שלא היו מביישים את גיבורי הסרט "אושן 11" בכיכובו של ג'ורג' קלוני. כתב של ערוץ VICE הגיע למונטנגרו, ממדינות יוגוסלביה לשעבר, המקום בו נוסדה הכנופייה העלומה, על מנת להבין איך פועלים הפושעים המבוקשים ביותר בעולם.

ב-15 השנים האחרונות חברי הכנופייה ביצעו לא פחות מ-370 מעשי שוד ב-35 מדינות ברחבי העולם וגנבו יהלומים בשווי מוערך של 350 מיליון דולר. ב-2012 כולם היום בטוחים שהכנופייה התפצלה ונעלמה, לאחר שאחד ממנהיגיה, דושקו מרטיניביק, נתפס ונשלח לכלא אחרי ניסיון שוד כושל בסאן טרופה שבצרפת.

אולם למרות מעצרו של דושקו, בדצמבר 2013 הפנתרים הוורודים חזרו בגדול והצליחו לגנוב תכשיטים בשווי עשרות מיליוני דולרים מתערוכת תכשיטים של לב לבייב ממלון קרלטון בקאן. מתברר כי הארגון חי נושם ובועט ומגייס את דור חדש של שודדי יהלומים.

אחרי שכבר רוקנו את אירופה מיהלומים, והרשויות באירופה מפעילות את כל כוחן על מנת לעלות על עקבותיהם של השודדים, לא יהיה זה מפתיע אם הם יעשו רילוקיישין לארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ויבצעו שוד לאור יום במרכז מנהטן.