קוקה-קולה ו-yes - הזוכות הגדולות בתחרות השיווק אפי 2014

מהלך השמות של קוקה-קולה זיכה את החברה ב-3 פרסים, בהם פרס הגראנד אפי ■ yes זכתה בפרס היוקרתי אפי פלטינום המודד הישגים לאורך זמן, בזכות החלטתה לשים דגש על איכות התכנים ולא על מחיר החבילות

החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה) קיבלה אמש (א') גושפנקא נוספת לכך שכאשר מדובר במהלכים נועזים ופורצי דרך - אין לה כמעט תחרות בשוק הישראלי. החברה בלטה מאוד עם סדרת פרסים שקטפה במסגרת תחרות האפי (Effie Awards) - תחרות השיווק האפקטיבי - המשמעותי שבהם הוא בקטגוריית הגראנד אפי, הבוחן את הקמפיין האפקטיבי ביותר במהלך השנה החולפת.

הפרס ניתן לחברה עבור "מהלך השמות - משפחת קוקה-קולה", והמהלך אף זכה בקטגוריית מוצרי המזון. קוקה-קולה הוכיחה כי כשיש מפרסם גדול ונחוש, אפשר לפעמים להצליח גם בלי משרד פרסום גדול. את הקמפיין הזוכה יצר משרד הפרסום דחף, המלווה את המותג מזה שנים ואיננו מדורג בקרב 20 משרדי הפרסום הגדולים.

החברה קטפה פרסים גם בקטגוריית הדיגיטל, עם סוכנויות הדיגיטל גפן TEAM, moblin ו-Q דיגיטל.

פרס חשוב נוסף בתחרות הוא האפי פלטינום, המודד הישגים של מהלכים שיווקיים על-פני 3 שנים לפחות. המהלך הזוכה השנה הוא של חברת הלוויין yes, אשר באמצעות משרד הפרסום שלה, מקאן תל-אביב, בחרה לשים דגש על איכות התוכניות ולא על מחיר החבילות המוצע.

האפי פלטינום של מקאן הצטרף ל-3 מדליות זהב נוספות שבהן יכול המשרד להתהדר, בהן בקטגוריית הפיננסים עבור מהלך "זירת העסקים של לאומי - מלקוחות עסקיים קטנים לשותפים גדולים"; בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות עבור המהלך של קבוצת "שורשים" "גיוס תרומות בסגנון הווינטאג'"; ובקטגוריית אמצעי תקשורת ומדיה עבור המהלך של מקאן ואלי על המהלך "מקאן ואלי - בונים עתיד חדש במדבר". בסך-הכול זכה המשרד ב-9 מדליות (כולל כסף וארד).

מקאן אינה קבוצת הפרסום היחידה שיכלה לטפוח לעצמה על השכם עם סיום הטקס - קבוצת אדלר-חומסקי הציגה הישג מרשים משלה כשזכתה בשלוש מדליות זהב למשרד הפרסום עצמו, ובמדליית זהב נוספת לחברת המיתוג אדלר ברנדס. כמשרד זכה אדלר-חומסקי במדליות זהב בקטגוריית שירותי תקשורת עבור מהלך "האינטרנט של בזק נותן לך יותר" לחברת בזק; בקטגוריה יופי, אופנה, טואלטיקה ופארם עבור מהלך "מאצ'תונים Real Cool Cotton" של דלתא; ובקטגוריית פעילות חברתית וציבורית עבור מהלך "פנטן - לוקחת אחריות על השיער, גם של אלה שאין להן, ותורמים פאת שיער עבור כל חולת סרטן בישראל", של פרוקטר&גמבל. בסך-הכול רשמה הקבוצה 14 פרסים.

האפי היא תחרות בינלאומית, המתקיימת ביותר מ-40 מדינות. בישראל הוענק השנה במסגרת התחרות פרס מפעל חיים לעמוס שפירא, על תרומתו לתעשיית השיווק בישראל. בעבר זכו בפרס זה מיכאל שטראוס, ברונו לנדסברג, אריק רייכמן, דן פרופר, ליאון קופלר וכן גזי קפלן ז"ל.