ליברמן במאמר בשבדיה: "בחד-צדדיות לא פותרים דבר"

שר החוץ במאמר לעיתון בשבדיה: "בשעה שהמזרח התיכון כולו בוער, שלא לדבר על זירות אחרות ברחבי העולם, ההתמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני מנוגדת לכל היגיון"

אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'
אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'

מאמר שכתב שר החוץ, אביגדור ליברמן, תחת הכותרת "בחד-צדדיות לא פותרים דבר", מתפרסם היום בעיתון השבדי Dagens Nyheter - "חדשות היום".המאמר מתפרסם בעקבות דבריו של ר"מ שבדיה על כוונת ממשלתו להכיר במדינה פלסטינית ולאחר שישראל העבירה לשגריר שבדיה את מחאתה על הדברים.

במאמר כותב השר ליברמן כי הוא סבור שדבריו של רה"מ, סטפן לופבן, "לא נועדו להביא לפתרון אמיתי לבעיה בזירה הבינלאומית אלא לתת מענה לצרכים פוליטיים פנימיים ולהפיס את דעתו של פלג מסוים בדעת הקהל השבדית".

"רק בשבועות האחרונים", כותב השר ליברמן, "ניתן לראות ביתר שאת כיצד ארגוני טרור פנאטיים כגון ISIS, אל-קאעידה, הג'יהאד האסלאמי, חיזבאללה וחמאס מבצעים מעשי זוועה, תוך שחלקם אף שואפים להשיג נשק להשמדה המונית. מה מכל אלה מופיע בהודעת רה"מ לופבן? דווקא הסוגיה הישראלית-הפלסטינית. אין בכך רק חוסר איזון. יש בכך חוסר הוגנות בסיסית".

עוד כותב השר ליברמן כי "התמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני משמש לגורמים שונים פיצוי על ריבוי הכישלונות והתסכולים של הקהילה הבינלאומית בבואה להתמודד עם שלל הבעיות המורכבות שנמצאות על סדר היום הגלובלי, וכי ארבעת המילים "פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני" נשלפות ומוצגות כפתרון קסם ליתר הבעיות. בשעה שהמזרח התיכון כולו בוער, שלא לדבר על זירות אחרות ברחבי העולם, ההתמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני מנוגדת לכל היגיון. ישנן זירות רבות הראויות ליתר תשומת לב מצד מדינה כגון שבדיה, המגלה רגישות מבורכת לסוגיית זכויות האדם, ועולה גם השאלה היכן הדאגה לזכויות האדם של אזרחי ישראל שנאלצים מזה שנים להתמודד עם גלי טרור ומטחים של אלפי טילים על בתיהם".

"ייחודה של ישראל לרעה לעומת סכסוכים רבים אחרים ברחבי העולם, על חוסר ההוגנות שבה ועל הנזק שהוא מסב לסיכויים לקדם הידברות אמיתית, הוא מקור אכזבתנו מהודעת ר״מ שבדיה" כותב השר ליברמן ומוסיף "האם אלה התומכים בצעדים חד-צדדיים באמת סבורים שממשלת ישראל - כל ממשלה בישראל - תוכל להפקיר את ביטחון אזרחיה ואת האינטרסים הלאומיים של ישראל רק בשל העובדה שמישהו מחוץ לאזור סבור, בטעות, שאימוץ העמדה הפלסטינית יביא לפתרון הסכסוך? האם ממשלת שבדיה היתה מוכנה להפקיר את טובתם של אזרחי שבדיה רק בשל ניסיונות מצד מאן דהוא לכפות תכתיבים מבחוץ בנושא כלשהו? דומני שהתשובה ברורה".

"ממשלות ידידות לא פועלות כדי לערער את ביטחונן הלאומי של ידידותיהן ולא מתיימרות לדעת טוב מהן איך להתמודד עם שלל האתגרים שניצבים בפניהן. טוב תעשה ממשלת שבדיה אם תחזור בה מכוונתה לפעול כך מול ידידתה ישראל. בכך לא רק שתביא לתיקון מול ישראל, אלא אף תתרום לקידום פתרון מוסכם לסכסוך הישראלי-פלסטיני", כותב השר ליברמן בעיתון השבדי.