היקף האקזיטים הצפוי ב-2014: עד 3.5 מיליארד דולר

סקר שנתי של חברת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג: היציבות והשיפור העקבי בכלכלת ארה"ב עשויים להוביל לגידול בהיקף המיזוגים והרכישות בשנה הקרובה

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

היציבות והשיפור העקבי בכלכלת ארה"ב עשויים להוביל לגידול בהיקף המיזוגים והרכישות בשנה הקרובה. כך עולה מסקר שנתי שעורכת חברת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג. הסקר יוצג בכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג בשיתוף "גלובס", שייערך ב-30 באוקטובר בתל אביב.

על פי הסקר, 81% מהמנהלים הבכירים צופים גידול בהיקף המיזוגים והרכישות בשנה הקרובה. מדובר בעלייה של 52% לעומת הסקר שנערך לפני שישה חודשים. 33% מהמנהלים שהשתתפו בסקר דיווחו כי במהלך השנה הבאה הם יקדמו אקטיבית עסקאות של מיזוגים ורכישות, וזאת לעומת 29% שהעריכו כי יעשו זאת לפני חצי שנה.

לדברי אורן בר-און, שותף בכיר בארנסט אנד יאנג, ישראל אמורה ליהנות מההחלטה של פירמות אמריקאיות לרכוש חברות מבוססות חדשנות. הערכה היא כי בשנת 2014 יסתכם היקף הרכישות של חברות המגובות הון סיכון בישראל ב-3-3.5 מליארד דולר. בשנת 2013, שהייתה השנה הטובה ביותר מזה 12 שנים, הסתכם היקף הרכישות ב-4.5 מליארד דולר.

בר-און מעריך כי העסקאות הללו ייצרו תשואות עודפות למשקיעים ויובילו לחזרת משקיעים לקרנות ישראליות ולחברות מקומיות בשלב הסיד, שני תחומים שנשארו מעט מאחור בשנים האחרונות. הוא העריך כי חברות ישראליות צומחות, שהן רוכשות פוטנציאליות, יתקשו להתמודד בתחרות מול גופים בינלאומיים חזקים.