ההמלצות החמות: 5 מניות ביוטק שעשויות לטוס עד כ-120%

במריל לינץ' פרסמו דוח חדש שבו הם ממליצים לחובבי הסיכון על 5 מניות ביוטק שקרסו בשיעור חד בחודש האחרון אך מדורגות עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד אטרקטיבי ■ חשוב לציין שהמניות הללו מתאימות למשקיעים חובבי סיכון

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס
גל הירידות האחרון בוול סטריט סחף איתו בעיקר את מניות הטכנולוגיה והביוטק. עם זאת, במריל לינץ' פרסמו דוח חדש שבו הם ממליצים לחובבי הסיכון על 5 מניות ביוטק שקרסו בשיעור חד בחודש האחרון אך מגלמות פוטנציאל עצום לאפסייד של כ-120%.
חשוב לציין כי השקעה במניות הללו מתאימה למשקיעים אגרסיבים שאינם נרתעים מתנודתיות חדה ומסיכון גבוה המאפיינים את סקטור הביוטק.
כל חמשת המניות מדורגות ע"י מריל לינץ' במהלצת "קנייה" והאנליסטים בחטיבת ההשקעות של בנק אוף אמריקה ציינו כי לכולן קיים אופק פונדמנטלי חיובי.
GW Pharmaceuticals (סימול: GWPH) - החברה מפתחת תרופה לטיפול במחלת האפליפסיה אך המניה שלה צנחה בחודש האחרון בכ-30%. במריל לינץ' מעריכים שהתרופה שהיא מפתחת תאושר ע"י ה-FDA ומעניקים לה מחיר יעד של 110 דולר. כלומר, מדובר בפוטנציאל אפסייד של עד כ-62% (לפי מחיר הסגירה של המניה אתמול).

Karyopharm Therapeutics (סימול: KPTI) - מניית החברה צנחה בכ-25% בשבועות האחרונים. בחודש דצמבר החברה אמורה לפרסם תוצאות ניסוי מתקדם שהיא עורכת ובמריל לינץ' סבורים כי המניה עשויה לזנק לרמה 57 דולר בטווח הקרוב.

NPS Pharmaceuticals (סימול: NPSP) - ב-24 באוקטובר מנהל המזון והתרופות האמריקאי עשוי לאשר לחברה את התרופה שהיא מפתחת (ה-Natpara). החברה תתחיל לייצר את התרופה עד סוף 2015 ובמידה ואכן תאושר. בתרחיש אופטימי שכזה, מעריכים במריל-לינץ' כי מניית החברה תטפס לרמה של 42 דולר.

Orexigen Therapeutics (סימול: OREX) - צנחה ב-33% בחודש החולף למרות שקיבלה אישור לתרופה שהיא מפתחת לטיפול בהשמנת יתר ב-11 בספטמבר. במריל-לינץ' מאמינים כי החברה תצליח לשווק בהצלחה את התרופה ומעניקים למנייה שלה מחיר יעד של 9 דולרים למניה. קרי, מדובר בפוטנציאל אפסייד של כ-120% לפי מחיר סגירת המניה אתמול.

Vital Therapies (סימול: VTL) - החברה לא פרסמה אירועים פונדמנטלים כלשהם בתקופה האחרונה, חיוביים או שליליים ומניית החברה קרסה בכ-30%. החברה תדווח רק ברבעון השני של 2015 על תוצאות ניסוי שהיא עורכת. בתרחיש האופטימי, במריל לינץ' העניקו למניה מחיר יעד של 40 דולר.