קצינה וחייל מקרקל נפצעו מירי בגבול מצרים

(עדכון) - השניים, שנפצעו באורח בינוני וקשה, פונו לבית החולים סורוקה ■ חדר מצב נפתח במועצה האזורית רמת נגב ■ נבדקת האפשרות שמדובר בהברחת סמים שהסתבכה

עמוד ענן / צילום: רויטרס
עמוד ענן / צילום: רויטרס

קצינה וחייל קרקל נפצעו בצהריים (ד') מירי לעבר כוח צה"ל בגבול מצרים. החייל נפצע באורח בינוני עד קשה והקצינה באורח בינוני. על פי החשד, מדובר בטילים נגד-טנקים שנורו לעבר החיילים. כוחות ביטחון גדולים הגיעו למקום. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בעקבות האירוע, נפתח חדר מצב במועצה האזורית רמת נגב. גורם ביטחוני מסר כי נבדקת האפשרות שמדובר בהברחת סמים שהסתבכה.

קצין בכיר בצה"ל סיפר: "מדובר באירוע אחד בגבול ישראל-מצרים שבמהלכו נפתחה אש לעבר סיור של צה"ל. לא ברור אם מדובר בטיל נ"ט או בירי מנשק קל - יש דיווחים סותרים. בנוסף, ארבעה קילומטרים משם, רכב התהפך באופן עצמי שאיננו קשור לירי. בשלב זה, צה"ל מעבה כוחות בנקודה ומפעיל מאמץ מודיעיני, גם מהאוויר, כדי להבין מה קרה שם".

בתחילת החודש דווח בוואלה! חדשות כי בעקבות התגברות המתיחות בין ארגוני הטרור בחצי האי סיני לבין צבא מצרים בתקופה האחרונה, צה"ל מתגבר את כוחותיו בגבול הדרום מחשש לפיגועים. נוסף על העימותים בין ארגוני הטרור לצבא, התגברו באופן ניכר ניסיונות החדירה משטח רצועת עזה לישראל. קצינים בחטיבת גבעתי סיפרו כי מדובר במעשים המונעים מייאוש.

"פלסטינים שהתייאשו מהמצב בעזה וחוצים את הגבול עם סכין בתקווה להיעצר על ידי כוחות צה"ל. אנחנו לא לוקחים סיכון, מבחינתנו כל ניסיון חדירה כזה הוא ניסיון פיגוע", אמרו הקצינים.

לפני כחצי שנה נפצע חייל צה"ל באורח קל מירי בגבול מצרים, סמוך לדרום רצועת עזה, במהלך ניסיון למנוע הברחה. החייל שהה בג'יפ של צה"ל מאוגדת עזה כשנפגע מהירי שמקורו במצרים. הירי של המבריחים המצרים ניפץ את אחת משמשותיו של כלי הרכב הצבאי, והחייל נפצע מהרסיסים. גורם צבאי באוגדת עזה העריך שכפי הנראה מדובר בירי תועה ולא בירי שכוון לעבר חיילי צה"ל.