צ'ק פוינט זינקה לשיא של יותר מעשור - האנליסטים מחמיאים

"יש חברות אחרות שצומחות מהר יותר, אך לצ'ק פוינט יש עדיין מעמד חזק בשוק" ■ "הצב נראה יותר כמו ארנב זקן"

גיל שויד / צלם: תמר מצפי
גיל שויד / צלם: תמר מצפי

מניית צ'ק פוינט הגיעה בסוף השבוע לשיא של יותר מעשור, אחרי שטיפסה בימים חמישי ושישי ב-7.9% וננעלה במחיר של 72.7 דולר, שמשקף לחברה שווי של 13.8 מיליארד דולר. צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע.

העלייה במניה הגיעה על רקע הדוחות הטובים שפורסמו ביום חמישי, בהם צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 370 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בסך 177 מיליון דולר.

"בעוד שחברות אחרות צומחות מהר יותר, לצ'ק פוינט יש עדיין מעמד חזק בשוק. זה מוביל לתזרים מזומנים בריא והמשך של הרכישה העצמית של המניות", כותב האנליסט סטרלינג אוטי מג'יי.פי מורגן, שסבור כי גם מניית צ'ק פוינט אמורה להציג ביצועים משופרים. המלצתו למניה היא "תשואת יתר", והוא מעלה את מחיר היעד מ-75 דולר ל-78 דולר, פרמיה של 7.3% על מחיר השוק. לדבריו, הביקוש החזק מתבטא בעסקאות הגדולות - כ-72% מהעסקאות ברבעון היו בהיקף של למעלה מ-50 אלף דולר.

גם בקרדיט סוויס מעלים את מחיר היעד למניית צ'ק פוינט, מ-72.5 דולר ל-77.5 דולר. האנליסט פיליפ ווינסלו מוסיף פרטים על העסקאות הגדולות ברבעון - 44 לקוחות חתמו על עסקאות בהיקף של מעל 1 מיליון דולר - ומעריך כי צ'ק פוינט תמשיך במגמה של האצת שיעורי הצמיחה שלה, כפי שבאה לידי ביטוי מדי רבעון השנה. המלצת קרדיט סוויס נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר".

"הדפנסיבית ביותר בתחום"

בסיטי מתייחסים לגידול בשיעורי הצמיחה ומספקים אנלוגיה: "הצב נראה יותר כמו ארנב זקן", כותב האנליסט וולטר פריצ'ארד. לדבריו, "אם צ'ק פוינט תוכל לצמוח ברמות האלה (ב-2015-2016), ישנו פוטנציאל לאפסייד מעבר למחיר היעד שלנו". מחיר היעד הוא 75 דולר, וההמלצה היא "קנייה".

בדויטשה בנק ובגולדמן זאקס ההמלצות נותרות נייטרליות, ומניית צ'ק פוינט עקפה בסוף השבוע את מחירי היעד בשני הגופים הללו.

מחיר היעד בשניהם הוא 70 דולר, עם המלצת "החזק" בדויטשה בנק ו"נייטרלי" בגולדמן זאקס. "אנחנו מאמינים שצ'ק פוינט, כמו חברות אחרות בתחום אבטחת הסייבר, ממשיכה ליהנות ממספר מגמות ובהן גידול בהוצאות ה-IT", כותב מת'יו ניקנאם מגולדמן זאקס. להערכתו, צ'ק פוינט היא המניה ה"דפנסיבית" ביותר בתחום, אך יש לה פוטנציאל אפסייד מוגבל.