גולף במו"מ לרכישת הוניגמן; המו"מ עם אלדו התפוצץ

המגעים מתנהלים לפי שווי של 105 מיליון שקל, אך מדובר בשלב ראשון של מו"מ, שצפוי להתקדם בימים הקרובים ■ גולף: "אין מגעים ממשיים עם אף חברה"

חנות הוניגמן / צילום: תמר מצפי
חנות הוניגמן / צילום: תמר מצפי

קבוצת גולף מנהלת משא-ומתן לרכישת קבוצת הוניגמן - כך נודע ל"גלובס". מדובר במו"מ ראשוני, והם מתנהלים לפי שווי של 105 מיליון שקל. הצדדים נפגשו לאחרונה, והם אמורים להיפגש שוב בעוד כשבועיים.

מנגד, המשא-ומתן של גולף לרכישת אלדו ישראל, המחזיקה ברשתות הנעליים אלדו וספרינג, התפוצץ, והעסקה לא תצא לפועל בשלב זה. לפי הערכות בשוק, המגעים עם אלדו התנהלו לפי שווי של 140 מיליון שקל.

מגעים אלה הם חלק מאסטרטגיה של קבוצת גולף, שהגיעה למסקנה כי הדרך לחיזוק הקבוצה תגיע מרכישות. כחלק מכך ביצעה הקבוצה רכישה בתוך הבית - של החברה-האחות כיתן - שמטרתה העיקרית התייעלות, וכעת פונה הקבוצה לביצוע רכישות מחוצה לה.

קבוצת גולף נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 480 מיליון שקל. הקבוצה נמצאת בשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, והיא מחזיקה ברשתות גולף, גולף אנד קו, פולגת, אינטימה, בלו בירד ומקס מורטי.

בחודשים האחרונים מכהן בתפקיד מנכ"ל גולף אלי מיזרוח, לאחר פרישתה של אילנה קאופמן שניהלה את הקבוצה שנים רבות.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות קבוצת גולף ב-340.9 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-205.6 מיליון שקל, שהיוו 60.3% מהמכירות. הרווח התפעולי עמד על 30.3 מיליון שקל, ושיעורו עמד על 8.9%. את השורה התחתונה חתמה גולף עם רווח נקי של 23.3 מיליון שקל - ירידה של 5%.

קבוצת הוניגמן כוללת היום 170 סניפים בפריסה ארצית. הרשת נמצאת בבעלות האחים יעקב ומיכה הוניגמן, ובתפקיד מנכ"ל הרשת מכהן מיכה רונן. הקבוצה כוללת 5 מותגים אופנה - אופנת הנשים הוניגמן, רשת האופנה לצעירים TNT, הוניגמן קידס, מותג הנוער virus והוניגמן בייבי.

מקבוצת גולף נמסר בתגובה: "אין לקבוצה מגעים ממשיים כרגע עם אף חברה. איננו נוהגים להתייחס בתקשורת לפניות הרבות המגיעות אלינו בנוגע לרכישות או שיתופי-פעולה".

מקבוצת הוניגמן נמסר כי אין משא-ומתן, וכי לא היו דברים מעולם.