מיקרוסופט ושניידר אלקטריק מחפשות את אפליקציות העתיד

בתום 24 שעות של אירוע ה-Hackathon השנתי של תאגיד ניהול האנרגיה שניידר אלקטריק בשיתוף מיקרוסופט, נבחרו 3 האפליקציות שיעברו לשלב הפיתוח

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

מיקרוסופט נכנסת לניהול אנרגיה? ענקית התוכנה ושניידר אלקטריק מחפשות את אפליקציות העתיד בתחום ניהול האנרגיה. בתום 24 שעות של אירוע ה-Hackathon השנתי של תאגיד ניהול האנרגיה שניידר אלקטריק בשיתוף מיקרוסופט נבחרו 3 האפליקציות שיעברו לשלב הפיתוח: אפליקציית ניהול האנרגיה בבית - Home Smart Energy, אפליקציה לניהול מידע על ערים - smart city ואפליקציה לניהול מונים - Validation and Estimation.

האירוע שארך יממה שלמה, הפגיש בין מתכנתי מחשב, מפתחי תוכנה, מעצבים גרפיים, מנהלי פרויקטים בתחום ניהול האנרגיה, לצורך שיתוף פעולה בפיתוח של מספר אפליקציות במקביל בתחום ניהול האנרגיה. האפליקציות שפותחו התמקדו בניטור, בקרה וניתוח של אנרגיה במגוון תחומים.

במהלך היום התאגדו הקבוצות ועבדו על פיתוח רעיונות חדשים בתחום האנרגיה, ובסיום הזמן שניתן, הציגו הקבוצות את הפרויקט לחבר השופטים שהורכב מבכירים ממיקרוסופט, סלע ושניידר אלקטריק. ההצגה כללה: מהות הפרויקט וחשיבותו לכלל הגורמים, הארכיטקטורה ודמו עובד של האפליקציה.

בסיום שלב ההצגה, בחרו השופטים את הקבוצות המנצחות אשר יעברו לשלב פיתוח בצרפת ובבוסטון.

ובמקום השלישי: Home Smart Energy - אפליקציה שמקבלת מידע על כל המכשירים בבית: יצרן, דגם, צריכת החשמל וכיו"ב, מנתחת את המידע ברמה יומית. דרך המובייל מוצגים כל המכשירים החשמליים בבית, ורמת הצריכה שלהם. כמו כן, היא משוה בין צריכת החשמל של מכשירים מדגם ספציפי לעומת משתמשים אחרים מדגם זהה, היא משווה בין צריכת החשמל של המשתמש לחבריו ולשכניו. היא מציעה למשתמשים טיפים לייעול הצריכה, ומאפשרת להם להגדיר הגבלת שימוש, כל שמכשירים מסוימים יכבו אוטומטית ברגע שיחצו את הlimit שהוגדר ע"י המשתמש.

במקום השני: Smart City - פלטפורמה לניהול מידע על ערים, ה- FitBit (צמיד הבריאות המפורסם) לערים וארצות. המערכת מקבלת נתונים ממגוון סנסורים ומצלמות, המותקנים ברחבי העיר, מנתחת אותם, ומדווחת על מפת העיר את מצב התנועה, זיהום האוויר, חנייה, רעש, מזג האוויר וכדומה. בעזרת מודול ה Machine Learning, המערכת יודעת לנבא מגוון פרמטרים הנוגעים לעיר.

במקום הראשון זכו V&E (Validation and Estimation) - בכל מערכת לניהול אנרגיה ישנם מונים ממגוון סוגים, המדווחים על צריכת אנרגיה, מים, גז וכיו"ב. בסביבת ה Big Data מוחזקים כל הנתונים, של כל המונים, של כל הזמנים. לעיתים, מגיעים נתונים שגויים או לא מגיעים כלל. תפקיד ה V&E הוא לזהות מצבים בהם המידע שגוי בעזרת אלגוריתמים מורכבים, ואף לתקן את הנתונים ע"פ סט חוקים אלגוריתמיים. בעזרת ה V&E ניתן להוסיף התנהגויות אלגוריתמים וכן סטי חוקים חדשים לזיהוי ולתיקון נתונים. מערכת ה V&E מגדילה את מהימנות המידע האנרגטי וניתוחו.

מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל פיליפ ברמי ציין: "ההתפתחות הטכנולוגית מביאה עמה אפשרות לחסכון עצום מרמת התעשייה ועד לרמת הפרט בכל התחומים ובפרט בתחום ניהול האנרגיה. כבר היום אנו רואים שמעבר לניהול חכם של אנרגיה מביא עמו חסכון עצום למשק, ההערכה של המועצה האירופית היא שתקציב האנרגיה של האיחוד האירופי ירד ב-200 מיליארד יורו בשנה עד שנת 2020, והצריכה הביתית לשנה תצטמצם ב-1,000 יורו לשנה. האפליקציות הזוכות ממחישות לכולנו שהייעול האנרגטי אפשרי הן ברמת הפרט, הן ברמת התעשייה והן ברמת המדינה.

רחלי יחזקאל, מומחית טכנולוגית - Microsoft Azure, מיקרוסופט ישראל: "ניתן לרתום כיום את פלטפורמת הענן Azure כמנוף לייעול הניהול והתפעול של מערכי אנרגיה גדולים. פלטפורמת Azure מציעה מספר שירותים המאפשרים הזרמת מידע, ניתוחו והצגת תובנות לפעולה באופן ידידותי, קל ומהיר וללא השקעות תשתיתיות גדולות. מדינות מחפשות כיום פתרונות לייעול משק האנרגיה ואין ספק שהענן הוא נתיב פעולה אטרקטיבי. אנו מברכים את משתתפי ההאקתון ומקווים כי הפיתוחים החדשים ישולבו בפתרונות למערכי האנרגיה הגדולים בעולם".