ישראלית במקום ה-7 בין חברות הגיימינג של אפל וגוגל

חברת הגיימינג הישראלית TabTale שפיתחה כ-480 אפליקציות ומשחקים דורגה לפני דיסני, ויחד עם מפתחות אנגרי בירדס וקאנדי קראש ■ "מעבר להישג האישי - זה הישג לאומי"

שגיא שליסר, אורן קושניר וניר בז'רנו / צילום: תמר מצפי
שגיא שליסר, אורן קושניר וניר בז'רנו / צילום: תמר מצפי

שנה אחרי שהתברגה לראשונה לטבלת עשר מפתחות המשחקים המובילות בחנות האפליקציותשל אפל, חברת הגיימינג הישראלית TabTale הצליחה לכבוש שיא נוסף ולהפוך לאחת ממפתחות המשחקים המובילות גם בגוגל פליי וגם באפסטור יחד. זאת, על בסיס דירוג האפליקציות המובילות של חברת המחקר AppAnnie לחודש ספטמבר, שהתפרסם בשבוע שעבר.

על-פי נתוני AppAnnie, חברת TabTale דורגה במקום השביעי הכולל, כשבאמתחתה כ-480 אפליקציות ומשחקים בשתי החנויות המובילות של אפל וגוגל. כך, הצליחה TabTale הישראלית לעקוף את דיסני הגדולה, שירדה למקום השמיני, ולהתייצב באותה רשימה מכובדת עם שמות כמו קינג, יצרנית קנדי קראש, שהגיעה למקום השני; אלקטרוניקס ארטס, יצרנית FIFA ומשחקים מפורסמים אחרים, שהגיעה למקום השלישי; ורוביו, יצרנית אנגרי בירדס, שעלתה למקום הרביעי.

"חברת TabTale גאה להיכלל זו השנה השנייה בדירוג עשר חברות הגיימיניג המובילות בעולם בחנויות אפל וגוגל", אמר מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, שגיא שליסר. "מעבר להישג האישי הנזקף לכל אחד מעובדי TabTale אנו מרגישים שזה גם הישג לאומי, כחברה הישראלית היחידה המופיעה בדירוג.

בשנה האחרונה TabTale נקטה בשורה של צעדים אסטרטגיים במטרה להבטיח את מיקומה כמובילת שוק. בין מהלכים הבולטים היו דריסת הרגל בשוק האסייתי עם רכישת חברת Coco Play הסינית, וכן התרחבות לשוק משחקי הקז'ואל עם השקת המותג החדש Crazy Labs. בשנת 2015 אנו מתעתדים להמשיך את ההתרחבות העולמית של החברה על ידי רכישת חברות נוספות וכן כניסה לפלטפורמות משחק נוספות".

30 מיליון משתמשים בחודש

את TabTale, שפועלת מרמת החייל בתל אביב, הקימו שליסר, אורן קושניר וניר בז'רנו ב-2010, בימים שקדמו להשקת האייפד הראשון, שהיווה את הטריגר להקמת החברה. בימיה הראשונים התמקדה החברה בספרים אינטראקטיביים ובמשחקים בעיקר לצעירים, כשקהל היעד התמקד בבני 7-13.

ההצלחה הראשונה שלה הייתה ספר אינטראקטיבי לאייפד בשם Christmas Tale, שיצא לקראת עונת החגים בארה"ב, והגיע למקום הראשון בחנות אפל עם חצי מיליון הורדות מתוך סך של 9 מיליון מכשירי אייפד שהיו קיימים בזמנו בשוק. כיום לחברה יש 30 מיליון משתמשים פעילים בחודש והיא רשמה עד כה 500 מיליון הורדות לאפליקציות שלה.

לפני שנה נחשפה החברה לראשונה ב"גלובס" ובראיון בלעדי שהעניקו מייסדי החברה לעיתון, הם ציינו כי פיתחו מעל ל-200 אפליקציות ומשחקים למכשירי מובייל וכעת, על-פי נתוני AppAnnie, המספר יותר מהכפיל את עצמו.

"כיוון שקהל היעד שלנו הוא ילדים, אפשר לראות שם דפוס שימוש שונה. ילדים אוהבים להוריד הרבה אפליקציות לעומת מבוגרים. אבל הם גם עלולים להשתעמם מהר יותר כי הם לא ישחקו כל יום במשך חצי שנה במשחק אחד בלבד", הסביר בזמנו קושניר את הכמות והתדירות הגבוהה יחסית של פיתוח אפליקציות. "אנחנו מבצעים הרבה ניתוחים כדי להבין איך המשתמשים מגיבים. ברגע שאנחנו רואים דמות פופולרית, אנחנו יכולים לייצר משחקים חדשים סביב אותן דמויות".

היכולת לפתח כמות גדולה במיוחד של משחקים, מאה פחות מזו של תאגיד הבידור דיסני, נובעת בין היתר מההשקעה בתחילת הדרך בטכנולוגיה. כך, בנו ב-TabTale פלטפורמה שסביבה נבנים המשחקים והיא מאפשרת דינמיות ויצירת סדרות משחקים, כשכל שבוע ניתן להוציא משחק חדש בסדרה. מלאי המשחקים של החברה כולל הלבשת דמויות וירטואליות, ניהול דוכני מזון, משחקי צביעה ועוד.

החברה הפכה לרווחית לפני כשנתיים ובשנה שעברה סיימה את השנה עם הכנסות מוערכות של כ-15 מיליון דולר. המשחקים עצמם ניתנים להורדה בחינם ואת ההכנסות רושמת החברה באמצעות מכירת פריטים וירטואליים בתוך המשחקים. "הגענו למצב שה-ROI שלנו עומד על יומיים - תוך יומיים אנחנו מצליחים להחזיר את עלות הפיתוח של משחק שעבדנו עליו כמה חודשים", הסביר שליסר בראיון שנערך אתו לפני כשנה.

עד היום גייסה TabTale 13.5 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון הושלם לפני שנה בהובלת קרן מאגמה, המשקיעה הראשונה של החברה, לצד חברת קוואלקום, קרן וינטג' ומשקיעים פרטיים נוספים. בחודש מאי השנה הודיעה TabTale על רכישת יצרנית משחקי ילדים סינים בשם Coco Play בהיקף מוערך של כמיליון דולר.