הרשת החברתית: זהירות, צבע טרי

איפה נפגשו עופר נמרודי, לני רקנאטי ונאוה ברק? ■ מה חגג עו"ד יורם ראב"ד? ■ איפה התארח שר התיירות עוזי לנדאו? ■ ומי יגיע ארצה במיוחד כדי להשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס"?

 עופר ורווית נמרודי / צלם: אביב חופי
עופר ורווית נמרודי / צלם: אביב חופי

יריד צבע טרי נפתח השבוע זו הפעם השביעית ברציפות, והפעם בהיכל הספורט העירוני החדש של תל-אביב. יזמיות היריד, שרון טילינגר ויפעת גוריון (זוגתו לשעבר של אספן האמנות והנדל"ניסט יגאל אהובי), אירחו גלריסטים, אספנים, אמנים ואושיות מהביצה העסקית והתקשורת, שבאו להתרשם משלל יצירות אמנות ועיצוב.

הגיעו: חנה המבורגר, אשתו של גדעון; לני רקנאטי ובת הזוג שירה פרבר; מאיר ברון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בבנק UBS; נאוה ברק; עליזה יפו; ענת טמיר; עופר ורווית נמרודי; ראובן ורונית אדלר; רון אילון, מנכ"ל yes; רון חולדאי, ראש העיר תל-אביב; הנדל"ניסטים רותי ומנחם אורן; רותי עופר, אלמנתו של יולי; עמוס שוקן; ליאוניד נבזלין; חנה ובני פריזן; ואחרים.

 עופר ורווית נמרודי / צלם: אביב חופי
  עופר ורווית נמרודי / צלם: אביב חופי

שגריר 1

צ'כיה חוגגת בימים אלה 96 שנות עצמאות. זו סיבה מספיק טובה למסיבה בבית השגריר הצ'כי בישראל, איבו שוורץ.

אורח הכבוד: עוזי לנדאו, שר התיירות.

על הקייטרינג היה אמון רסטו פכר, בעליה של רשת המסעדות הצ'כיות היחידה בארץ, ששמה, איך לא, פראג הקטנה.

איבו שוורץ ועוזי לנדאו / צלם: פאולינה שולץ
 איבו שוורץ ועוזי לנדאו / צלם: פאולינה שולץ

שגריר 2

ניחוח צרפתי אפף בשבוע שעבר את אזור רוטשילד 1 בתל-אביב. הסיבה: חניכת סניף חדש, שישי במספר, של רשת הפטיסרי Courcelles, שבבעלות איש העסקים הצרפתי מיכאל קבריט.

לרגל כך באו לנשנש פטיפורים צרפתיים לצלילי שאנסונים: פטריק מיזונאב, שגריר צרפת בישראל; רונית פדרמן, נצר למשפחת המלונאים; ואחרים.

יורם ראב"ד נותן בכפיים

פירמת עורכי הדין ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות' חוגגת 20 שנות קיום. כ-150 עורכי דין ועובדי המשרד ובני/בנות זוגם הוזמנו בשבוע שעבר לחגוג שני עשורים במלון כרמים (לילה אחד) ולהופעה של להקת אתניקס במועדון הזאפה בירושלים.

הפתעת הערב הייתה סרטון שהכינו בסתר שלושת המייסדים - ראב"ד, בנקל ומגריזו - ובו הם נראים ישובים על ספת הפסיכולוגית ורדה רזיאל-ז'קונט ומדברים על "משבר" אחרי 20 שנות "נישואים".

יורם ראבד במרכז ועובדי המשרד/ צלם: דן לוי
 יורם ראבד במרכז ועובדי המשרד/ צלם: דן לוי

כוסית לחיים

יוסי שור, המנכ"ל והבעלים של יקב 1848, נענה לבקשת מפיקי הסרט החדש "האם זה אתה?" בכיכובו של אלון אבוטבול, ונתן חסות לפרימיירה של הסרט, שנערכה שלשום (ב') בסינמטק בתל-אביב.

שור, שלדבריו רצה מאוד להרים כוס יין עם אבוטבול, התאכזב כשזה לא הגיע בשל שהייה בארה"ב, והסתפק בהרמת כוסית עם דני מנקין, במאי הסרט, ועם עו"ד בני דון יחיא.

יוסי שור ועוד' בני דון יחיא / צלם: מורג ביטן
 יוסי שור ועוד' בני דון יחיא / צלם: מורג ביטן

שליחנו מהבית הלבן

ד"ר ג'ייסון פורמן, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן ויועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא ברק אובמה, יגיע ארצה כדי להשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס".

פורמן תרם לרוב ההצעות המרכזיות בנושאי שוק העבודה והכלכלה; סייע לממשל האמריקאי בגיבוש מדיניות מסים; בהתנהלות בזמן המיתון, בגיבוש הרפורמה המקיפה בביטוח הבריאות; ובמאמצים שנעשו להימנע ממצוק פיסקאלי.

לוגו ועידת ישראל לעסקים
 לוגו ועידת ישראל לעסקים

תפקידו של הדירקטור

"לדירקטוריון יש תפקיד חשוב בעדכון שוטף של התוכניות האסטרטגיות בהתאם למצב המקרו-כלכלי המורכב" - כך אמרה סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבינלאומי, בכנס מועדון יושבי-ראש דירקטוריון של איגוד הדירקטורים ואיגוד החברות הציבוריות, שהתקיים בשבוע שעבר במשכנה החדש של הבורסה בתל-אביב.

עוד אמרה ברבר-צדיק בכנס, שהיה סגור לכלי תקשורת, כי "הדירקטוריון קובע את הסיכון והאסטרטגיה, וההנהלה היא זו שמקבלת החלטות ומבצעת אותן".

שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, אמר בכנס: "קשרים בין מנכ"לים לבין נושאי משרה מגדילים את הסיכון לרמייה ולעבירות על החוק. מיעוט של חברות ציבוריות מוציאות שם רע למרבית החברות האחרות".

באשר לביקורת על הרגולציה המכבידה, אמר האוזר כי "בעולם הולכים לכיוון של חירות בתמורה לאחריות, והרגולציה בישראל לא צריכה להיות שונה. רוצים חירות? קחו אחריות".

עו"ד צבי פירון, שותף-מנהל במשרד עורכי הדין מ.פירון ושות', אמר בכנס כי "אין כוונה אמיתית להפחית את הרגולציה בארץ, וגם מה שיופחת יהיה כדי לצאת ידי חובה".

בתגובה לכך אמר דן פרופר, יו"ר המועדון החדש ויו"ר אסם: "ההנהלה קובעת מינוי דירקטוריון, שקובע שכר הנהלה, שקובעת שכר דירקטוריון, וחוזר חלילה. יש לשנות תופעה זו".

עוד נכחו בכנס: יאיר המבורגר; דני נווה; רוית ברניב; פרופ' יוסי וצביה גרוס; אמנון נויבך; אילן פלטו; יעל אלמוג; רמי נוסבאום; סמדר נימרודי-רינות; מאיר ברון; יובל רבין; יהודה שנהב; אסף אברהם לולו; ואחרים.

 דן פרופר, רוית ברניב וסמדר ברבר צדיק/ צלם: אביב חופי
  דן פרופר, רוית ברניב וסמדר ברבר צדיק/ צלם: אביב חופי