המריחואנה חוקית גם בוושינגטון: המצביעים תמכו ברוב גדול

המהלך הזה, של אפשור צריכת מריחואנה וגידול שלה צפוי כמעט בוודאות, אלא אם הקונגרס יחסום אותו

מריחואנה / צילום: thinkstock
מריחואנה / צילום: thinkstock

העיר וושינגטון די.סי (מחוז קולומביה) הצטרפה אתמול למדינות קולורדו ו-וושינגטון בארה"ב בהצבעה בעד לגליזציה של שימוש במריחואנה. המצביעים במחוז תמכו ברוב גדול ביוזמה לאפשר צריכת מריחואנה וגידול שלה בבירת ארה"ב. המהלך הזה צפוי כמעט בוודאות, אלא אם הקונגרס יחסום אותו.

על פי ההצעה שהועמדה להצבעה אתמול, שידועה כ"יוזמה 71", תושבים ומבקרים מגיל 21 ומעלה יוכלו להחזיק עד 2 אונקיות של מריחואנה (בערך 56 גרם) ולגדל עלי מריחואנה במשקל 3 אונקיות בביתם.

מועמדים מובילים לראשות העיר ולמועצת העיר התחייבו לחתום במהירות על החוק החדש. רוב במועצת העיר התחייב גם שבמקרה אישור על ידי המצביעים, תוגש לקונגרס האמריקאי בשנה הבאה הצעת החלטה שתקים מערכת למכירת ומיסוי הסם במחוז קולומביה.

שני החוקים הללו יקבלו תוקף אם הקונגרס לא יטיל עליהם וטו, ואם הנשיא יסכים לכך שהתקנות המקומיות ישונו. השכבה המורכבת הזו של פיקוח פדרלי יכולה לגרור את הרפובליקאים, ששולטים כעת בשני בתי הקונגרס, ואת הנשיא לעימות גם בשאלת המריחואנה שהופכת במהירות לסוגיה לאומית.

הצטרפות מחוז קולומביה לקולורדו ולמדינת וושינגטון בהפיכת מריחואנה למוצר דומה לטבק ואלכוהול מאותתת שיותר חלקים בציבור האמריקאי מקבלים את הסם הזה.

הניסיונות להקנות למריחואנה מעמד חוקי החלו בשנות ה-60, והובילו למאבקים תקופתיים עם ארגוני הורים ולתקופות של מאבק בסמים, אבל הטענות נגד העשב נחלשו ודעת הקהל השתנתה. כ-6% מהאמריקאים משתמשים במריחואנה, כולל שליש מתלמידי התיכונים בארה"ב.

שלא כמו הטיעונים סביב סיכוני בריאות שהושמעו במקומות אחרים, הוויכוח על הלגליזציה במחוז קולומביה היה קשור לזכויות אזרח, לאחר שסדרת מחקרים בשנה האחרונה הצביעה על אפליה לרעת השחורים במעצרי סמים: 84% מהמורשעים בהאחזקת מריחואנה בעיר וושינגטון בשנים האחרונות היו שחורים, למרות שהסקרים הראו ששחורים ולבנים משתמשים בסם בשיעור זהה.