אדלסון לארדן: אחרי ליקוק מ"ידיעות" תתמוך בחוק "ישראל היום"?

ד"ר מרים אדלסון, מבעלי "ישראל היום", שאלה את השר ארדן את השאלה המביכה מול קהל אמריקאי, וכינתה את החוק להגבלת החינמון "חוק סתימת פיות"

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר התקשורת היוצא ושר הפנים הנכנס, גלעד ארדן, מצא את עצמו הערב (שבת) בסיטואציה מביכה, כאשר ד"ר מרים אדלסון, מבעלי "ישראל היום", שאלה אותו מול קהל אמריקאי האם יתמוך בהצעת החוק להגבלת יכולתו של העיתון להיות מחולק בחינם.

באירוע סגור לתורמי ארגון ה-IAC שנערך הערב בוושינגטון, כינתה אדלסון את חוק "ישראל היום" "חוק לסתימת פיות", ואז הטיחה בארדן בתקיפות כי "אני מניחה שלא תצביע בעד החוק. ראיתי שאתה זוקק לסיקור אוהד ב'ידיעות אחרונות', אז השאלה האם הליקוק הזה משפיע?".

הדברים נאמרו על הבמה בעת ראיון עם ארדן בהנחיית ראש דסק החוץ של חדשות 10, נדב איל. ד"ר אדלסון השמיעה את שאלתה מהקהל, בפני מאות אורחים. הכתב המדיני של חדשות 2, אודי סגל, דיווח בחשבון הטוויטר שלו כי ארדן השיב כי יתנגד לחוק שיזם ח"כ איתן כבל, והעיר לאדלסון על האופן הבוטה שבו ניסחה את השאלה.

בהמשך ענה ארדן באריכות ואמר בציניות כי נסע אלפי קילומטרים כדי להימנע מלענות על שאלה זו. בין היתר הוא התייחס בתשובתו לרציונל העומד מאחורי החוק נגד החינמון, שאותו כינתה אדלסון עיתון "מרכז-ימין".

ארדן הסביר כי למרות שיתנגד לחוק, הוא אינו נטול אחיזה, משום שבתחומים כלכליים שונים מגבילים חברה או מוצר כדי למנוע הצפת השוק והתמוטטות מתחרים. ועדיין, אמר ארדן, "לא מצאתי הצדקה לתמוך בהגבלות שהחוק מציע, כי הממונה על ההגבלים לא רואה חשש לשוק בגלל 'ישראל היום', משום שהשוק כולו משתנה, וישנם ערוצי מידע חינמיים אחרים כמו האינטרנט".

ארדן העיר לאדלסון על האופן שבו הפנתה את השאלה, ואמר כי מי שמכיר אותו יודע שהוא אינו עובד בעבור תמורה.

"וגם כי ביבי לחץ", אמר ארדן בציניות. כשנשאל על-ידי נדב איל האם ראש הממשלה באמת לחץ בנושא, ענה ארדן כי מעולם לא דיבר על כך עם נתניהו.

בתשובתו הבהיר ארדן כי פיצול ערוץ 2 חשוב בעיניו יותר מחוק "ישראל היום", ואמר כי "עם כל הכבוד, ערוץ 2 הוא הערוץ החזק בישראל".

בטרם יעזוב את משרד התקשורת בעוד כשבועיים, צפוי ארדן להניח על שולחן הכנסת את החוק לפיצול ערוץ 2, אולם כפי הנראה הוא לא צפוי להישאר בתפקידו כדי להשלים את אישורו הסופי.