תשדיר "ישראל היום" נפסל לשידור; העיתון: "סתימת פיות"

הרשות השנייה: "התשדיר מעביר מסר נגד סגירת העיתון, ובכך חורג מהכללים הקובעים כי אין לשדר פרסומות המעבירות מסר לגבי עניין השנוי במחלוקת ציבורית"

שי באב"ד / צלם: תמר מצפי
שי באב"ד / צלם: תמר מצפי

אחרי 3 ימים באוויר, הרשות השנייה החליטה לפסול אתמול (ו') את קמפיין הפרסום של העיתון "ישראל היום" משידור בערוצי הטלוויזיה המסחריים. זאת לאחר שנקבע כי "בניגוד לכללי הרשות השנייה ובניגוד לפסיקה, התשדיר מעביר מסר חד-צדדי בעניין השנוי במחלוקת ציבורית ומקדם את עמדת העיתון על רקע הצעת החוק לקידום והגנת העיתונות הכתובה בישראל, שזכתה לכינוי 'הצעת חוק ישראל היום'".

בתשדיר - שנולד כתוצאה מעליית הצעת החוק של ח"כ איתן כבל להגביל את חלוקתו החינמית של העיתון של שלדון אדלסון - נראה הלוגו של העיתון מתנתק מהחשמל וכבה בהדרגה.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, קבע כי התשדיר "מעביר מסר חזק נגד סגירת העיתון והשלכותיה, ובכך חורג מכללי הרשות השנייה ומהפסיקה הברורה בנושא, אשר קובעים כי אין לשדר פרסומות המעבירות מסר לגבי עניין השנוי במחלוקת ציבורית, וזאת על מנת למנוע שימוש חד-צדדי ומוטה במשאב המוגבל והיקר של זמן פרסום טלוויזיוני לקידום עמדה חד-צדדית בנושא הנמצא בדיון ציבורי".

הרשות קבעה עוד כי ככל שייערך שינוי בתשדיר באופן שבו יכלול מידע אינפורמטיבי בלבד - הוא יותר לשידור.

באב"ד מסר כי "הדיון הציבורי המתקיים בימים אלה סביב העיתון 'ישראל היום' הוא ראוי וחשוב, אך כל עוד נושא זה שנוי במחלקת ציבורית ונמצא בשלבי חקיקה בכנסת - הפלטפורמה לקיימו הנה בסיקור חדשותי אקטואלי כזה או אחר, ואינה יכולה להיות בתשדירים או פרסומות, שהנן משאב מוגבל הנקנה בכסף על-ידי צד בעל עניין".

בכיר ב"ישראל היום" מסר בתגובה: "אנו רואים את החלטת הרשות השנייה בחומרה רבה, והיא מהווה בעינינו סתימת פיות. אנו נאבק בה בכל האמצעים המשפטיים".