האפליקציה הספורטיבית של פיני זהבי ונעם לניר

סוכן הכדורגלנים הבינלאומי יחזיק 15% ממניות חברה משותפת יחד עם אפליי של לניר ו-וויטסמוק ■ האפליקציה היא מקלדת ממותגת עבור מועדוני ספורט

סוכן הכדורגלנים הבינלאומי, פיני זהבי, המכונה "סופר אייג'נט", מגיע לבורסה בת"א. עדכון שפרסמו חברות האינטרנט אפליי, בשליטת היזם הסדרתי נעם לניר, ו-וויטסמוק, חושף כי זהבי שותף במיזם שהשתיים מפתחות למקלדת לסמארטפון. על פי העדכון, זהבי יחזיק ב-15% ממניות החברה המשותפת שנוסדה לצורך פיתוח המיזם, ואשר תירשם באיי הבתולה הבריטיים, כאשר ביתר המניות יחזיקו אפליי וויטסמוק בחלקים שווים (42.5% כל אחת).

על פי העדכון, החברה המשותפת, קיבו (Kibo Mobile-Tech), "תפתח אפליקציית מקלדת ממותגת בשפות שונות עבור מועדוני הספורט והמותגים, אשר תוצע לאוהדיה. המקלדת הממותגת תהווה, בין היתר, אמצעי חדש לקשר בין המותג לבין האוהד".

עוד נמסר כי "הצדדים בוחנים מודלים עסקיים שונים, לרבות הפצת האפליקציה ללא תמורה. המודל העסקי יכול שיתבסס בין היתר על רכישת שדרוג למוצר ו/או רכישות שיתבצעו כתוצאה מפנייה למשתמש בתוך האפליקציה. בנוסף קובעים ההסכמים את מנגנון חלוקת ההכנסות".

בנוסף לתיקון שגיאות כתיב, כפי שמציעות אפליקציות לא מעטות נוספות, המוצר של קיבו יצבע את המקלדת בצבעי הקבוצה האהודה על המשתמש, ויאפשר לאוהדי הקבוצות לקבל התראות חדשותיות, תוצאות משחקים ועדכונים מהרשתות החברתיות, הרלוונטיים לקבוצה אותה הם אוהדים.

קיבו כבר החלה בהשקת האפליקציה, ומציינת כי עד כה חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם כמה ממועדוני הכדורגל המובילים באירופה - מנצ'סטר סיטי, צ'לסי באנגליה, ובנפיקה ליסבון בפורטוגל, ובקרוב היא צפויה להשיק את המוצר עבור קבוצת ליברפול האנגלית. עוד היא מציינת כי הסכם נחתם גם עם המותג הבינלאומי הלו קיטי (Hello Kitty), ומתנהל מו"מ עם מותגים בינלאומיים מובילים נוספים. בחברות מציינים כי ההסכמים בין השותפים קובעים את מנגנון חלוקת ההכנסות, אך כי אין ביכולתן "להעריך את הצלחת מסחורו של המוצר וההכנסות שתנבענה ממנו".

בנוסף להיותו אחד מסוכני הכדורגלנים החזקים בכדורגל האירופי, והאנגלי בפרט, זהבי הוא גם איש עסקים. באחרונה פורסם כי העניק הלוואה לשפילד וונסדי, מועדון כדורגל מליגת המשנה באנגליה, באמצעות אחת החברות שבבעלותו, וכן כי בחן אפשרות להשקעה במכרות בליבריה, אפריקה.

זהבי, בן 71, יליד נס ציונה, הוא סוכן שחקנים כבר עשרות שנים, והשפעתו על עולם הכדורגל גדלה במהלך שנות ה-90 של המאה הקודמת. אחת העסקאות הגדולות ביותר בקריירה שלו הייתה ב-2003, כשהיה אחד המתווכים בעסקה במסגרתה רכש רומן אברמוביץ' את קבוצת הכדורגל הלונדונית צ'לסי.

מניות וויטסמוק ואפליי בעלייה

אפליי עוסקת בפיתוח ערוצי שיווק והפצת אפליקציות סלולריות. את רכישת השליטה בחברה, לשעבר השלד הבורסאי בסט פיול, השלימה קבוצת משקיעים בראשותו של לניר במהלך שנת 2013. לניר הוא גם בעל השליטה בחברת בבילון, המתמקדת בשיווק ופרסום באינטרנט ונסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 108 מיליון שקל.

לעומת בבילון, שמייצרת הכנסות ורווחים מפעילותה, אפליי עדיין לא מציגה תוצאות מרשימות, ובסיכום המחצית הראשונה של 2014 הציגה הכנסות של 3.7 מיליון שקל והפסד של 4.7 מיליון שקל. למרות זאת, מנייתה קפצה ב-75% מתחילת השנה, והחברה נסחרת בשווי של כ-140 מיליון שקל.

וויטסמוק עוסקת בפיתוח ובמכירה של תוכנות כתיבה, וכן בשיווק ופרסום באינטרנט. בחברת הניהול של בעלת השליטה - קרן אבולושן, נמצאים רם פרומן ואיתי הורשטוק, ובין בעלי מניותיה נמנים גם יאיר גולדפינגר, דני טוקטלי ויריב גילת. באחרונה הפך בית ההשקעות ילין לפידות לבעל עניין בוויטסמוק, עם החזקה של כ-9% מהונה. מניית וויטסמוק עלתה מתחילת השנה ב-66%, והחברה נסחרת בשווי של כ-110 מיליון שקל.