לא נבהלים מ"ישראל היום"

כל הכבוד לאיתן כבל, וגם: האם המתקשרת של זקן עברה עבירה?

הצעת החוק שיזם ח"כ איתן כבל למען תחרות הוגנת בעיתונות עברה היום (ג') בכנסת. רק בקריאה טרומית, בינתיים. אבל בינתיים, כל הכבוד לחברי הכנסת בכלל ולאיתן כבל בפרט.

מאז הגיש כבל את הצעת החוק, היו הוא וכל מי שתמך בהצעת החוק נתונים למסע השמצות והכפשות, רק משום שהעזו להגיש הצעה שלא נראתה ל"ישראל היום". היום הוכיחו חברי הכנסת כי ההתנהגות הבריונית לא עובדת על רובם.

אני מאמין שגם בקריאה השנייה והשלישית הם לא ייכנעו לבריונות וההפחדה. אני מקווה גם ש"ישראל היום" ייגבה כסף מקוראיו, כמו האחרים, וימשיך להתקיים ואפילו לשגשג.

מה עם אופירה המתקשרת?

אחת התופעות המטלטלות בהקלטות של שולה זקן היא אישה בשם אופירה דהן. קוראים לה "המתקשרת". זה מוסד חדש יחסית, שבו אדם מצליח לשכנע אחרים שיש לו כוחות-על המאפשרים התקשרות עם נשמות אחרות, או משהו כזה. מעין צירוף של פסיכולוגיה ונבואה. בקיצור, מקצוע של שרלטנים חסרי מצפון.

די מזעזע לראות שאישה ששימשה בתפקיד מפתח בצמרת השלטון הולכת לקבל עצות והכוונה מאחת כזאת.

המתקשרת מוכרת, שולה קונה

אבל הבעיה כאן אינה שולה, אלא אופירה. שמענו כיצד היא מכוונת את שולה בנושאי משפט, קריירה, אימהות וגם בנושאי מדינה. על פניו ברור שהאישה בודה מלבה, תוך כדי תצוגה של התקשרות עם רוחות וכאלה. ממה ששומעים בהקלטות, נראה ששולה קונה את דברי הגורו הזאת. בכמה מקרים ברור שהיא נהגה על-פי העצות שתמורתן שילמה טובין ותקילין.

בין העצות של אופירה יש כאלה שהן פליליות, לכאורה. כמו, למשל, שיבוש הליכי משפט, או לפחות ניסיון לעשות זאת? כמו, למשל, אפשרות ייעוץ בענייני סחיטת כספים?

כשנשאלה על כך, אמרה אופירה שזה לא היא אמרה את הדברים. זה מה שהרוחות הכניסו לפיה. היא רק השליח. לא אישה טיפשה, האופירה הזאת. בדרך-כלל שרלטנים הם אנשים לא טיפשים.

למה לא מובילים אישה כזאת לחדר החקירות? למה עוברים על כך לסדר היום? אני שואל זאת, כי אופירה אינה "המתקשרת" היחידה. יש רבים שעשו את ההסבה המקצועית הזאת, בדרך-כלל כאשר איבדו את מקום עבודתם. לא צריך הכשרה, לא צריך תעודות, צריך רק את היכולת לעבוד, לא עם אנשים, אלא על אנשים. ואת זה, מסתבר, יש לא רק לאופירה אלא לעוד כמה וכמה.

להגן על התמימים והמסכנים

ושום דבר לא קרה ולא קורה. המדינה נותנת לשרלטנות הזאת לצמוח ולשגשג ולסכן חיי אדם, וגם להסית לפעולות בלתי חוקיות.

אם יש בספר החוקים סעיף שאפשר להפעיל אותו על השרלטנים, צריך לעשות זאת מיד ובמלוא המחויבות. ואם לא, צריך לדאוג שיהיה חוק מתאים. מישהו צריך להגן על האנשים הפשוטים והתמימים הנופלים ברשתם של המתחזים הנוכלים.