בשורה לחיילים: בקרוב - עלייה דרמטית בשכר

שר הביטחון אישר העלאה משמעותית בדמי הקיום של חיילי צה"ל, שתיכנס לתוקפה בעוד חודש וחצי ■ בסביבת שר הביטחון הבהירו כי מדובר בעלייה של עשרות אחוזים בשכר, שמשמעותה תוספת מוערכת של מאות שקלים לחודש

חיילים / צילום: רויטרס
חיילים / צילום: רויטרס

בשורה לחיילי צה"ל: לאחר שנים של מאבקים ושורת פרסומים מהדהדת אודות מצבם הקשה של חיילי צה"ל המתפרנסים בדוחק, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הורה להעלות את השכר החודשי של חיילי צה"ל באופן משמעותי - העלאה שתיכנס לתוקפה החל מינואר 2015.

"שר הביטחון אישר העלאה משמעותית בדמי הקיום שתיכנס לתוקף בעוד חודש וחצי", כך נמסר מלשכת שר הביטחון יעלון. בסביבת שר הביטחון מבהירים כי מדובר בעלייה דרמטית של עשרות אחוזים בשכר, שמשמעותה היא תוספת מוערכת של מאות שקלים לשכר.

העלאת השכר הצפויה מגיעה אחרי שורה של פרסומים בשנים האחרונות סביב סוגיית השכר הנמוך של חיילי צה״ל והעובדה שבמשך שנים הוא לא עודכן. כך הובאה ב"אולפן שישי" סדרת הכתבות ״ירוקים מבושה״, שחשפה את המצוקה הקשה ממנה סובלים לא מעט מהמשרתים. כאן בחדשות 2 Online נחשף מכתב החיילים הענייםשהתלוננו על המצוקה הקיומית אליה נקלעו בעקבות מבצע צוק איתן - ורק הבוקר הבאנו את סיפורם של חיילי צה"ל שנאלצים לעבוד בניקיון בתים על מנת להתקיים.

כבר לפני כשנה חשפנו ב"אולפן שישי" את היקפי העוני בצה"ל. בצבא אישרו אז שקיימת בעיה, אבל טענו שהנושא בשליטה. המפקדים בשטח סיפרו סיפור אחר וגם נציגי העמותות, שכמעט קרסו תחת הבקשות לעזרה ולתרומות.

לאחר מכן אף התקיים דיון בנושא בבג"ץ בעתירה שהגיש עו"ד אמנון לורך בדרישה להעלות את שכר חיילי החובה. שם טענה המדינה שמטרת דמי הקיום אינה לקיים את החייל. "הפכנו למקבצי נדבות", כתבו שם לוחמים, "המלחמה נגמרה והתחילה מלחמת הקיום שלנו". השבוע התכנסה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדיון בנושא. אחרי כמעט 30 שנים, צה"ל גיבש סל חדש ולראשונה נקב גם בסכום אליו צריך להגיע השכר החודשי: 1,100 שקלים.

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה לפרסום: "שר האוצר יאיר לפיד הדגיש שיש לדאוג לרווחת חיילי החובה וגם לדאוג לתוספות מיוחדות לחיילים עם מצוקות כלכליות. בתקציב שהגשנו לשנת 2015 הענקנו תוספת משמעותית של עוד 6 מיליארד שקלים לתקציב משרד הביטחון שיעמוד על 57 מיליארד שקלים שמיועדים לכלל צרכי הביטחון".