נתניהו ייפגש הערב עם ראשי הסיעות החרדיות

בסביבת נתניהו בחרו שלא להתייחס לפגישה, אולם גורמים בקרב הסיעות החרדיות העריכו כי נושא הבחירות והקואליציה העתידית אותם מבקש לקדם יהיו בין הנושאים שיעלו על הפרק

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

על רקע המתיחות בימים האחרונים בקואליציה ומשבר התקציב, צפוי הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיפגש הערב עם ראשי הסיעות החרדיות: יו"ר ש"ס אריה דרעי וראשי יהדות התורה, ח"כ משה גפני וח"כ יעקב ליצמן.

בסביבת נתניהו בחרו שלא להתייחס לפגישה, אולם גורמים בקרב הסיעות החרדיות העריכו כי נושא הבחירות והקואליציה העתידית אותם מבקש לקדם יהיו בין הנושאים שיעלו על הפרק.

בשבועות האחרונים הגביר נתניהו את שיתוף הפעולה השקט עם הסיעות החרדיות, בניסיון לבדוק אם אכן ניתן להקים קואליציה חלופית במקרה שזו הנוכחית תגיע לסוף דרכה. שיתוף הפעולה ניכר בין הצדדים בין היתר בחוק ישראל היום ובחוק מע"מ אפס, אולם, ראשי הסיעות החרדיות סירבו לאפשרות של חבירה לקואליציה בראשות נתניהו בקדנציה הזו, וגם סירובו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן לצירוף החרדים לממשלה הוריד את האפשרות הזו מהפרק.

אפשר לשער שנתניהו מבקש להיפגש עם ראשי החרדים על רקע התרחישים שעלו בימים האחרונים על פיהם יחברו הסיעות החרדיות לגוש אנטי-ביבי, במטרה לברר האם אכן מאחורי הקלעים נסגרות בריתות שיסכנו את כהונתו בקדנציה הבאה.

בקרב הסיעות החרדיות נהנים מחיזוריו של נתניהו, גם אם אין בהם תכלית, ולכן מגיעים לפגישות עימו, אולם גם שם מעריכים כי אין כל סיכוי להקמת קואליציה חדשה בקדנציה הנוכחית.