מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס: "הרגולטור נגדנו ורוצה לפרק אותנו"

פאנל סוער בכנס אילת לעיתונות על עתיד הטלוויזיה המסחרית הפך לעימות בין מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, למנכ"ל חדשות 2, אבי וייס

פאנל בכנס העיתונות / צילום: יניב כהן
פאנל בכנס העיתונות / צילום: יניב כהן

פאנל בנושא "שידורי האקטואליה - העתיד" נערך היום (ב') בכנס אילת לעיתונות במרכז הכנסים של מלון הרודס אילת. הפאנל, נערך בהנחיית לי-אור אברבך מ"גלובס" ובהשתתפות ינון מגל, עורך וואלה; אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2; אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית; אילה חסון, מנהלת חטיבת החדשות בערוץ 1; ושי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה.

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, פתח את דבריו במתקפה קשה על מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, באומרו: "מישהו פה התבלבל. מישהו חושב שצריך לעשות סדר חדש".

באב"ד, מצידו, עלה להתקפה נגדית: "אף אחד לא מנסה לקבוע מה יהיה בשוק התקשורת בעתיד. אנו מנסים להסדיר את מגרש המשחקים. המגרש שהיה עד היום לא הוכיח את עצמו. לאחר 9 תיקוני חקיקה עדיין לא ברור עתידו. המתווה שיש היום הוא שערוץ 2 מחזיק 80% רייטינג, ואין מקום לשחקן נוסף לידו. כמו שאתם בערוץ 2 מדווחים על שאר המונופולים בשוק - נאה דורש נאה מקיים".

וייס: "יש תחרות, אנחנו לא מונופול. ערוץ 10 וערוץ 1 מתחרים בנו, וסליחה שאנחנו מנצחים. אנחנו מנצחים כי הציבור בוחר בנו. לשמחתי הרבה, אנחנו מנצחים בתחרות בשל עבודה קשה. אנחנו לא מונופול, ויש לנו תחרות מצוינת. לפי מה ששי אומר - גם בנימין נתניהו הוא מונופול. אני לא מבין את הרציונל. רוצים לסגור את ערוץ 10?".

באב"ד: "לא יעלה על הדעת מצב שיישאר רק ערוץ 2 במדינת ישראל".

וייס: "שי עושה מניפולציה. מי שקרא את הצעת החוק - אין בה את ה'אם - אז'. אם ערוץ 10 ייסגר, אז יהיה פיצול של ערוץ 2 תוך חודשיים. שי רוצה ש-3 ערוצים במקביל שישדרו זה מול זה ויאכלו אחד לשני את הראש".

אברבך: "מה היה בפגישה בינך לבין ראש הממשלה?".

וייס: "הפגישה היתה עם אנשים שונים. לא בא לי לדבר על זה".

אברבך: "האם היתה פה השפעה על ראש הממשלה?".

באב"ד: "קטונתי מלהתייחס לפגישותיו של ראש הממשלה. הזיכיון של ערוץ 10 מסתיים בדצמבר. קשת ורשת מרוצים מזה, כי הם יאכלו 100% מעוגת הפרסום. אנחנו לא נקבע את מספר השחקנים בשוק, אבל צריכים להיות שניים לפחות. הדרך היחידה היא שערוץ 2 לא ימשיך במתכונת הנוכחית".

אברבך: "למה אתה לא לוקח לערוץ 10 את הזיכיון?".

"באב"ד: כל עוד אין פתרון לחדשות המסחריות ולפלורוליזם, לא נסגור את ערוץ 10".

חסון: "סליחה? ערוץ 1 זה לא חדשות? יש לנו חטיבת חדשות, ואנחנו נותנים פייט. אנחנו נלחמים עם הכוחות שיש לנו. עיתונים היו מתים שיהיו להם 200 אלף קוראים כמו מספר הצופים שיש לנו. אנחנו מדברים על המלחמה הנוכחית - מאבק כלכלי מטורף במסווה של מלחמה על הדמוקרטיה. רוצים שנשאר חלשים. כל נקודת רייטינג שלנו פוגעת להם בעוגת הפרסום".

אברבך: "בעוד חודש תגיע משלחת מערוץ 10 ותבקש רישיון. האם תאשר להם?".

באב"ד: "הם לא עומדים בתנאי רישיון. הם יבקשו הקלות ולמשוך את הזיכיון לעוד שנה או שנתיים. אם ערוץ 10 יעמוד בתנאי הרישיון ויסגור את חובותיו - הוא יקבל את הרישיון. אם לא - אז לא יקבל רישיון. הפתרון חייב להיות הסדרה של שני ערוצים מסחריים".

אברבך: "אבי וייס, האם אתם נמצאים כעת בנקודה חלשה בגלל הרגולטור?".

וייס: "מעולם לא היה לנו רגולטור שהייתה לנו איתו כזו התנגשות. הוא נגדנו ורוצה לפרק אותנו".