הגרף שמראה למה כולם מהמרים על ראלי אדיר באירופה

קרדיט סוויס מצביע על הפער הגדול בין רווחי החברות באירופה לאלה שבארה"ב - וטוען שמכאן אפשר רק לעלות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

אנליסטים רבים טוענים בתקופה האחרונה כי שוקי המניות באירופה צפויים לרשום עליות חדות במיוחד בשנת 2015, מתוך ציפייה לשיפור בכלכלת גוש האירו וברווחי החברות.

הגרף הזה שלפניכם פורסם על ידי כלכלני קרדיט סוויס שערכו השוואה בין רווחי החברות בארה"ב לאלה שבאירופה מסוף שנות ה-90. כפי שניתן לראות, מדובר בפער אדיר בעוד רווחי החברות האירופיות שוהים בשפל של כ-10 שנים בעוד שרווחי החברות האמריקאיות שוברים שיאים.

רווחי חברות באירופה מול ארה
 רווחי חברות באירופה מול ארה

אם כן, אנליסטים טוענים כי בבחינת מצב רווחי החברות באירופה, אין יותר לאן לרדת ומכאן אפשר רק להשתפר. זו הסיבה שרבים מהמרים על ראלי אדיר בבורסות אירופה בשנה הבאה.

וכך מסבירים כלכלני קרדיט סוויס בסקירה שפרסמו: "אם הצמיחה הגלובלית תשתפר, הכלכלות עם פערי התפוקה הגדולים ביותר - כמו גוש האירו - עשויים לחוות עליות חדות בנכסים מסוכנים יותר, מרמות השפל הנוכחיות. הפער האדיר בין רווחי החברות בארה"ב לאלה שבאירופה מרמז על מרווח אדיר לשיפור".

קרדיט סוויס צופה זינוק של 14% במדד המניות Eurostoxx 50 בשנה הבאה, עם פוטנציאל גדול לאפסייד נוסף. בתרחיש האופטימי המדד יעלה ב-25% לטענת האנליסטים. לשם ההשוואה, התחזית שלהם על השוק האמריקאי היא לעלייה של כ-8% במדד S&P 500 בשנת 2015.

קרדיט סוויס לא לבד; אמש הוריד בנק ההשקעות JP מורגן את ההמלצה שלו על השוק האמריקאי ל"תשואת חסר" מ"תשואת יתר" והעלה את ההמלצה על השוק האירופי ל"תשואת יתר".