"סגירת שדה דב תגרום לירידה של 30% בנוסעים לאילת"

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס: הפינוי הצפוי של שדה דב בחודש יוני 2015 לטובת בניית יחידות דיור יפגע לא רק בתנועה התיירותית/עסקית בקו תל-אביב-אילת, אלא גם ברפואית ■ "עלות מושב טיסה תהיה יקרה יותר"

מטוס ישראייר / צלם: תמר מצפי
מטוס ישראייר / צלם: תמר מצפי

"סגירת שדה דב תגרום לירידה של 30% במספר הנוסעים לאילת ולשינוי במתכונת החברה ", כך אמר היום (ג') מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, בכנס התעופה הבינלאומי של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית (רת"א) המתקיים בשעה זו בהרצליה.

לדברי סירקיס, הפינוי הצפוי של שדה דב בחודש יוני 2015 לטובת בניית יחידות דיור יפגע לא רק בתנועה התיירותית/עסקית בקו תל-אביב-אילת אלא גם ברפואית. "לאנשים מהפריפריה יהיה קשה יותר להגיע לבדיקות ולטיפולים במרכז תל-אביב מנתב"ג לעומת משדה דב היום", אמר.

לדבריו, הפינוי הצפוי גם יורגש היטב בכיס של כולנו. "עלות מושב טיסה תהיה יקרה יותר אם נאלץ להעתיק את הפעילות שלנו משדה דב לנתב"ג. כלומר, ארקיע וישראייר יעברו למטוסים עם יותר מושבים ויטוסו לאילת בפחות תדירויות מהיום".

סירקיס תקף גם את הטיימינג הצפוי לפינוי: "אני תוהה לגבי החלטת רת"א לפנות אותנו ביוני. העונה באילת מתחילה ביוני. אם לפנות, אז למה ביוני? למה לא בנובמבר? זה יפגע במלונות באילת, שממילא סובלים משיעורי תפוסה נמוכים".

ועל הכוונה לסגור שדה תעופה אחר, בהרצליה, אמר שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית: "שדה התעופה בהרצליה מכיל 60 אלף תנועות בשנה. עשרות משפחות מתפרנסות באופן ישיר ועוד רבות אחרות באופן עקיף. כ-80% מהטייסים האזרחיים שאינם יוצאי חיל האוויר קיבלו את הכשרתם בהרצליה. מרבית התחזוקה של כל המטוסים, כולל הכיבוי בישראל מתרחשת בהרצליה. סגירת השדה בהרצליה בלי שיש תחליף או רצף - זה מכת מוות. התעופה הכללית בישראל לא תתקיים בלי התעופה בהרצליה", אמר.

על שדה התעופה בעין שמר המוצע כתחליף לשדה בהרצליה אמר: "אני מקווה שתתקבל החלטה שלא סוגרים את הרצליה עד שלא ימצא שדה פועל. חשוב להבין את הקטסטרופה שמתרחשת. צריך ארכה לפעולת הרצליה. יושב פה הרצל בודינגר שעמד בראש הוועדה. צריך רק להקשיב. כל הדברים ידועים. מצוקת דיור לא על חשבון שדה תעופה".

סגן יו"ר הכנסת וראש ועדת המשנה לענייני תעופה, ח"כ יצחק וקנין, אמר בכנס כי "ההחלטות לפנות את השדות דב והרצליה היו פוליטיות, לבניית נדל"ן, ללא ירידה לעומק הפרטים ובחפיף. אחר כך נצטרך ועדות חקירה".

עוד אמר, "אני לא רואה בעשר שנים הקרובות שהולכים לבנות בית אחד בשדה דב, כיוון שאין עדיין פרסלציה. זאת החפיפיניקיות. אחרי כן אנחנו מחפשים איך פותרים את הבעיות. אני מתכוון למצוא פיתרון סביר שמניח את הדעת, אפשר לפתור את הבעיה. לנתק את מדינת ישראל מכל הקצוות שלה, תהיה בכייה לדורות.

"אני מקבל מכתבים לאחרונה, מאילת, מערים אחרות, שבעצם לא מבינות איך מקבלים החלטות בצורה כזו. אני מתכוון בכל אופן לעשות עבודה שלא תאפשר את הדבר הזה בלי מציאת פתרונות. לא סוגרים קודם את השדה ולאחר מכן מחפשים חלופה. לדבר זה יש השלכות קשות על התעופה הפנימית במדינת ישראל".